Paluu Tuki ja tekninen rällätys

Siirtäytyminen poies Radicenteristä

Siirtäytyminen poies Radicenteristä

ViestiKirjoittaja Kerosiinipelle » 29 Marras 2015, 22:23

Radicenter, jonka käyttötun ystävällisi terveisi muistelemme enemmän tai vähemmän lämmöllä, alkaa tässä pikkuhiljaa taas hamuta rahojamme. En muista tarkalleen milloin, mutta aika pian enivei.

Siispä! Meillä olisi uusi, parempi vaihtoehto. Yhdellä kaverillani on firma Lumihosting Oy, joka voisi tarjota meille nykyistä webhotellia (63,03€/vuodessa) vastaavan webhotellin, sillä erotuksella että se a) toimii, b) on Suomessa ja c) meillä olisi noin sekunnissa vastaava asiakaspalvelu. Ainoana miinuspuolena se, että DirectAdminia (tunnetaan myös nimellä Taikapaneeli) ei ole samassa muodossa. Hintaa tulisi tasan 60€ vuodessa.

Kommentteja tai muita ehdotuksia?
Kerosiinipelle
Technodiktator Technodiktator

Re: Siirtäytyminen poies Radicenteristä

ViestiKirjoittaja Don » 29 Marras 2015, 22:38

Minulla ei ole asian suhteen mitään suuria tunteita kumpaankaan suuntaan. Jos muuttohärdellin hoitamiseen löytyy vapaaehtoiset tekijät niin en vastusta ajatusta.
~~~~~~~[]=¤ԅ( ◔益◔ )ᕗ
Don
uncle rubber uncle rubber

ViestiKirjoittaja Guardian » 29 Marras 2015, 23:10

Eniten minua kiinnostaa se, että minkälaisia siirtotoimenpiteitä tämä vaatii meiltä. Sillä kolmen euron säästöstä en osallistu enää mihinkään manuaalikopiointiin tämän web-yhteisön yhteydessä.

Muuten en väitä olevani tarpeeksi perillä webhotellien hienouksista voidakseni väitellä aiheesta, ja jätän enemmän argumentoinnin teknoisten velhojen työksi.
Guardian
hevosia hevosia

ViestiKirjoittaja Tawa » 01 Joulu 2015, 03:04

10.12. on Tuomiopäivä™
Tawa
Admin Admin

ViestiKirjoittaja Guardian » 01 Joulu 2015, 03:08

Jos ensi maanantaihin mennessä ei ole tapahtunut mitään edistystä muuton suhteen, maksan meille vielä vuoden Eesticenterin suojelusrahaa.
Guardian
hevosia hevosia

ViestiKirjoittaja Kerosiinipelle » 02 Joulu 2015, 21:11

Siirtotoimenpiteet olisivat kutakuinkin seuraavat:
    - Kaikkien tiedostojen kopiointi talteen palvelimelta FTP:llä
    - Kaikkien tietokantojen lataaminen phpMyAdminista
    - Tiedostojen kopioiminen uudelle palvelimelle
    - Tietokantojen kopioiminen uudelle palvelimelle
    - Tietokannoilla on uudet tunnukset, joten kaikkien asennusten (WordPress, foorumi) config-tiedostoihin pitää muokata uudet tunnukset

Minä voin tietysti hoitaa nuo jos se siitä jää kiinni, mutta apukädet olisivat myös ihan jees.

Ja tällä siis pääsisi kaikista Radicenter-ongelmista eroon.

EDIT: Meille tehtiin juuri tila ja kannat sinne uudelle hostille, eli siirron voisi aloittaa vaikka heti.

EDIT2: Ne teistä joilla on jotain omia subdomaineja (niitä on jo aika lista tuolla DirectAdminissa) ja haluavat säilyttää ne, laittakaa viestiä.

EDIT3: Manu kehotti vielä toteamaan, että tuolla uudella puolella emme pysty manuaalisesti luomaan uusia a) subdomaineja, b) FTP-tunnuksia tai c) tietokantoja suoraan. Niitä kuitenkin saadaan tarpeen mukaan pyytämällä. Liekö tämä ongelma kuinka monelle?
Kerosiinipelle

ViestiKirjoittaja Manfred » 04 Joulu 2015, 01:35

Manuaalista analyysiä asiaan:

Kun Kepe sanoi, ettei ns. taikapaneelia ole "samassa muodossa", hän tarkoitti, ettei sitä ole "missään muodossa". Meillä olisi phpMyAdmin (tietokantojen käyttämiseen) ja jonkinlainen DNS-työkalu.

Radicenterillä meillä on sinänsä valta tehdä itse kaikki tarpeelliset säädöt. Lumihostingilla meillä on välillisesti valtaa vielä vähän enemmän (uskoisin), mutta välissä on tosiaan aina kolmas osapuoli, jos haluamme tonkia vähän syvemmältä. Käytännössä siis, mitä olen ymmärtänyt, tavallinen käyttö (FTP-sähläys ja tietokantojen muokkaus) on aloillemme asettumisen jälkeen kutakuinkin samanlaista kuin Radicenterillä, mutta jos haluamme esimerkiksi uuden subdomainin, sitä pitää erikseen pyytää.

Suomalaisuus vaikuttaa siihen, tuemmeko suomalaista vai virolaista yritystoimintaa, suomalaisessa tapauksessa peräti pienyritystoimintaa. Muuta etua en sinänsä siitä näe, eli tämä jää kiinni sitten ihmisten arvoista eikä mistään objektiivisesta.

Luvatut hyödyt muutosta:
- vakaampi palvelu*,
- kolme euroa halvempi,
- asiakaspalvelu paremmin saatavilla(?)

Arvioidut haitat:
- vähemmän välitöntä valtaa monessa suhteessa (kolmas osapuoli meidän ja säätämisen välissä),
- eihän se muutto ikinä täysin kivuton ole ja siinä on vaaransa.**

* Radicenter on ilmaissut tiedostavansa ongelman palvelimiensa vakaudessa ja tehnyt korjaustoimenpiteitä aika vastikään.
** Kepe ja Neny ilmeisesti kylläkin lupautuivat hoitamaan muuton?

Mitäs minä olen mieltä. Noh. Ajattelin alun perin, että saisimme vähän enemmän tuosta Radicenterin hinnasta pois. Koska hyödyt ja haitat ovat vähän plus miinus nolla, niin muuton kannattavuus riippunee ihan täysin siitä, miten paljon Radicenter tässä vaiheessa niin sanotusti vituttaa. Jos on lopen kyllästynyt jatkuvaan temppuiluun (onko se nyt ihan niinkään?), ymmärrän muuttonäkökulman, mutta jos palvelin on toiminut ihan kohtalaisen hyvin, kolmen euron säästö ei tunnu oikeastaan missään. Välikäden ilmestyminen noihin DirectAdminista säädettäviin juttuihin on periaatteellisesti minusta aika kurjaa, mutta eipä se mikään oikea ongelma lopulta ole.
Kuva
Manfred

ViestiKirjoittaja Killjoy » 04 Joulu 2015, 07:40

Kolmen euroa vuodessa ei minun mielestäni ole millään vaivan arvoista. Varsinkaan jos luvassa on välikäsiä ominaisuuksiimme. Meillä on esimerkiksi Bio-Login kanssa tulossa vielä tietokantasäätämistä ihan lähitulevaisuudessa ja subdomainpolitiikassamme on muutenkin vielä monen osalta mietittävää. Se, että näiden säätäminen muuttuisi vaikeammaksi kolmen euron vuoksi kuulostaa todella huonolta idealta.

Radicenterilla on ollut omia oikkujaan, mutta ei mielestäni niin aktiivisesti, että kokisin pakottavaa tarvetta siirtymiseen. Näin monella maksajalla 60 euroa vuodessa ei ole paljon mitään. Ei olisi 50. Eikä 40. Hintaero saisi olla kyllä aika hitonmoinen, että tästä muodostuisi mielestäni millään tapaa kannattavaa. Edellisistä muutoista oppineena väitän myös, että jotain menee joka tapauksessa vähän pieleen, eikä kenenkään vaivannäkö ole mielestäni tarpeellista silloin, kun hyötyjä ei käytännössä ole.

Minä laittaisin tähän vielä ihan kunnolla jarrua. Ainakin siihen asti, että vielä työn alla olevat projektit saataisiin käyttökuntoon (kuten nyt vaikka se Bio-Logi). Lisäksi jatkaisin etsimistä. Olen satavarma, että vaihtoehtoja on ominaisuuksiltaan Radicenterin tasoisia, mutta halvemmilla hinnoilla. Jos se raha on nyt se joka tässä ratkaisee. Se, että Radicenter olemassaolona vituttaa ei mielestäni ole kovin rationaalinen syy muuttoon. Tällaisia asioita kannattaa tehdä sitten, jos oikeasti hyötyisimme siitä jotain.
Killjoy

ViestiKirjoittaja Kerosiinipelle » 04 Joulu 2015, 18:19

Itseäni Radicenterin toimivuusongelmat ovat alkaneet ottaa pattiin, mutta käy nykyisen jatkaminenkin toki. Voisin laittaa Lumihostingille palautetta että ohjauspaneelin puute nousi kynnyskysymykseksi.
Kerosiinipelle

Paluu Tuki ja tekninen rällätys