Paluu Yleinen keskustelu

31 päivän viisuhaaste II - The Sequel

Re: 31 päivän viisuhaaste II - The Sequel

ViestiKirjoittaja Manfred » 17 Tammi 2015, 23:57

Päivä 13 - Kappale josta pidät, mutta et kuuntelisi julkisesti (Guilty Pleasure)
JAKAZiD pres. SKB48 - Boku no Ekusukaribaa~Seinaru Fakku ~( Excalibur's Sacred to me to Fuck ) ぼくのエクスカリバー ~聖なるファック~[Holy Humiliation ~SeXCryMaX~]

Sinänsä en häpeä minkään sellaisen biisin kuuntelua, josta tykkään, mutta jos tämän linkkaisi jollekulle (kuten nyt teen), tulisi kysymyksiä, että miiitä helvettiä sinä oikein kuuntelet.

Päivä 14 - Kappale josta kukaan ei uskoisi sinun pitävän
PSY - Gangnam Style

Olihan se aluksi ironista tykkäämistä, mutta kaipa minä voin väittää tykkääväni siitä nykyään ihan oikeasti.

Päivä 15 - Kappale joka kuvaa sinua
Machinae Supremacy - Need for Steve

I will live forever,
I refuse to fade away into the never.
I don't wait for heaven,
I will leave my mark right here on Earth instead.

Päivä 16 - Kappale josta pidit ennen, muttet pidä enää
Laibach - Across the Universe

Näin tässä kappaleessa joskus jotain. En tiedä enää, mitä.
Kuva
Manfred
Technodiktator Technodiktator

ViestiKirjoittaja Keetongu » 18 Tammi 2015, 11:20

Päivä 04 - Kappale joka tekee sinut surulliseksi

Internetin vaillinaisuus tulee vastaan; Ei löydy tubesta kunnolla Eero Koivistoinen ensebleä, jonka jazz-tunkinnat kansanlauluista ovat todella kaunista (mutta apaattista) kuunneltavaa. Surullista musiikkia ei tule hirmu paljon kuunneltua, iloluonteinen veikko kun olen, mutta mahtuuhan niitäkin mukaan. Heitetäämpä tähän Aavikon Entinen mies, mainiolta Oriental Baby -EP:ltä napattu raita. Linkissä jostain syystä myös toinen biisi, ken tietää minkä takia.

Päivä 05 - Kappale joka saa muistuttaa sinua jostakusta

YUP:n Intiaanit ymmärtävät lienee klaanilaisille huomattavan tuttu biisi ja yksi jos toinenkin löytää siitä samaistuttavaa. Minulla oli pienenä poikana, siinä ala-asteella ja yläasteen ensimmäisillä luokilla kaveri, joka hyvinkin paljon muistutti tämän kappaleen hahmoa; asui tuossa kotitieni toisessa päässä, ja metsämaata kun tämä on, ihmisiä ei kamalan paljon ole, joten siitäkin syystä tuli vietettyä aikaa yhdessä. Kovin rauhallinen tämä mies ei ollut, eikä jaksanut keskittyä opiskeluihin ja karkaili kotoaan ja vietti aikaa autiotaloilla ja ties missä. Joutui loppupeleissä melkoisiin riitoihin adoptiovanhempiensa kanssa, jotka eivät kaikista liberaaleimpia ihmisiä olleet. Nykyään minulla ei ole pienintäkään hajua kyseisen äijän tilanteesta.

Päivä 06 - Kappale joka muistuttaa sinua jostakin paikasta

Sivarikeskuksella meni neljä viikkoa elämästä, ja se oli ihan mukavaa aikaa. Iltapäivät meni biljardia (jossa olen kelpo) ja ilmakiekkoa (jossa olen surkeä) hakatessa, ja kanttiinin jukeboksi, joka oli täynnä tosi indietä tavaraa (sivarimusiikkia varmaan) tahditti elämän. Kyseisen boksin soitetuin artisti oli Hassu Pelle, jota en indiesyistä linkkaa tubesta (sieltä ei löydy). Sekoiluajeluoli aina paras valinta, vaikka alkuraita Vieteri-pelle jätettiinkin aina puhtaana kettuiluna soimaan kun kanttiinista lähdettiin. Sen jukeboksinumero oli myös kaiverretty tai piirretty rakennuksen jokaisen vessan seinään ainakin kerran.
Keetongu

ViestiKirjoittaja Manfred » 18 Tammi 2015, 19:53

Päivä 17 - Kappale jonka kuulet useasti radiosta
Nightwish - Nemo

En juuri kuuntele radiota, mutta jos ne jotain soittavat Nightwishiltä (kuten aika usein Radio Rockilla esimerkiksi), miksi sen pitää aina olla Nemo. Soittakaa jotain muuta, saatana.

Päivä 18 - Kappale jonka toivoisit kuulevasi radiosta
Lordi - Nailed By The Hammer of Frankenstein

Lordia taas, joo, mutta kun sitä ei soiteta radiossa, niin totta ihmeessä haluaisin kuulla uuden levyn sinkun radiosta. On se kai Rockilla pari kertaa pyörähtänyt, mutta ei enää ensimmäisen viikon jälkeen, olettaisin.

Päivä 19 - Kappale suosikkialbumiltasi
Turmion Kätilöt - Silmät Sumeat

Turmion Kätilöiden Technodiktator-albumi oli ilmestyessään paras albumi ikinä. Voimakkain parasta ikinä -tunne, minkä albumi on aiheuttanut. Eiköhän se ole, pojat, tämä.

Päivä 20 - Kappale jota kuuntelet kun olet vihainen
Nightwish - Master Passion Greed

Okei, tätä tulee kuunneltua paljon silloin, kun en ole vihainen, mutta voisin kuvitella, että tätä voisi kuunnella, kun on vihainen. Enpä kovin usein ole vihainen sillä tavalla, että joutuisin lääkitsemään itseäni musiikilla tai millään muullakaan. Ei se viha ole päälimmäinen tunne kuin hetken.
Kuva
Manfred

ViestiKirjoittaja Guardian » 20 Tammi 2015, 23:19

Päivä 21 - Kappale jota kuuntelet kun olet iloinen

Heybaby, wake up from your a sleep...
We have arrived onto the future...
and the whole world IS BECOME

ELEKTRONIK

SUPERSONIK

(SUPERSONIK)

(ELEKTRONIK)

Hey, baby, ride with me away! We doesn't have much time!
My blue jeans is tight, so onto my love rocket, climb!

Inside tank of fuel is not fuel, but love!
Above us, there is nothing above

But the stars!
Above!

All systems gone!
Prepare for downcount!

FIVE

FOUR

THREE

ONE!!!
Off blast!

Fly away wiz my space roket
You no need put money in my poketHA
The door is klosedd, I just lokitHA

I put my sparkplug in your soketHA HA HA HA!!

The sun in sky is bright like fire!!!!
You and me gets higher and higher!!!!!!!
Cut communication wire
Only thing can stop us is flat tire!!!!
HA

HA

HA HA HA HA HA

Hey, love crusader!
I want to be your space invader!
For you I will descend the deepest moonkrater
I is more stronger than Darth Vapour!
Obey me I is your new dictator!
For you is Venus, I am Mars!
With you I is more richer than all the czars!
Make a wishes on a shooting stars!
Then for you I will play on my

COSMIC GUITAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARS!!!!!

Ladies and Gentlemen
Fasten your beltseats
We has commenced our decent
I trust you enjoy this flight
As much as you enjoy this accent

Now back on Earth its time for downsplash!
Into sea of eternal glory my spaceship crash!
People have arrived for cheer me from near and far!
And as I float, I open door and shout!

I
AM THE WORLDS
BIGGEST
WASHED UP

SUPPPER STAAAAAAAAAAAARRRR

SUPERSONIIK
ELEKTRONIK

As for sure as the sun rises in the west
Of all the singers and poets on Earth I am the bestest
Come, let me put ring of Jupiter on your finger
Then like a smell around you I will forever linger
Okay, is time for end, no more will I sang
Let me take you back in time
I want for you to experience

BIG BANG

Kuva

LONG LIVE

SPEIS REIS

LONG LIVE

Molvania
Guardian
hevosia hevosia

ViestiKirjoittaja Killjoy » 20 Tammi 2015, 23:20

Päivä 10 - Kappale joka saa sinut nukahtamaan
C418 - Cliffside Hinson

C418 on ehkä parhaiten tunnettu varmaan siitä Minecraftin soundtrackista ja vaikka sekin on puhdasta kultaa, on kyllä miehen One-albumi se ehdoton ambiet-pianoilun kulminoituma. Tässä lätyssä eikä tässä biisissäkään ole mitään pomppaavaa. Se soljuu halki mielen kitkatta. Ei tämäkään minua välttämättä nukahtamaan saa, mutta se on kyllä omiaan rauhallisille ja hiljaisille iloille ja miksei päivillekin,

Päivä 11 - Kappale suosikkiyhtyeeltäsi
Lordi - Where's The Dragon?

Yksitoista kokonaista päivää kesti siinä, että päästiin Lordiin. Ja nyt kun kerran päästiin, niin pistetään suoraan ehkä se orkesterin kaikkien aikojen paras viisu... joka valitettavasti löytyy vain japanijulkaisulta vuodelta 2008 ja joltain hassulta kokoelmalevyltä. Tämä basisti Oxin sävellystyö on vain ihan pirun hauska biisi. Bassoriffi kasarimusiikissa on aina ollut laadun tae ja niin on tässäkin tapauksessa. Kyllä meinaan jytää.

Päivä 12 - Kappale bändiltä jota vihaat
Lauri Tähkä - Joulu tuo luoksein rakkaat

Ei, minä en ole edes kuunnellut tätä biisiä, mutta jo thumbnail alkoi vituttamaan. Jos haluatte tietää lisää aiheesta Lauri Tähkä, lukee viestini päivältä 2.
Killjoy

ViestiKirjoittaja Guardian » 21 Tammi 2015, 00:01

Päivä 22 - Kappale jota kuuntelet kun olet surullinen

Iamthemorning - Touching

Enkä vain silloin. Tämä on rehellisesti sanottuna indiein asia minkä tulen varmaan linkkaamaan tähän ketjuun. (Älkää luottako tuohon lausuntoon.)
Kyseessä on ihan tuosta vierestä St. Petersburgista kotoisin oleva PROGRESSIIVINEN NEOKLASSINEN PIANOVIULUKITARABÄNDI, joka koostuu yhdestä parikymppisestä tytöstä ja toisesta parikymppisestä äijästä. Ja teen varmaan bändille ihan valtavan palveluksen jo linkkaamalla niiden kappaleita maailmalle kuunneltavaksi.

Tämä tavara on tosi eteerisen hienoa. Perehtykää. Maksakaa niiden bandcampiin pari euroa jos pidätte. Ne varmaan tykkäävät.
Guardian
hevosia hevosia

ViestiKirjoittaja Killjoy » 21 Tammi 2015, 00:02

Päivä 13 - Kappale josta pidät, mutta et kuuntelisi julkisesti (Guilty Pleasure)
Coldplay - Viva La Vida

Tämä oli kyllä vähän hankale, ottaen huomioon että minä en ole koskaan ymmärtänyt internetissä vallitsevaa Coldplay-vihaa. Thus, en koe tätä millään tapaa kiusalliseksi. Minä olen meinaan aina tykännyt näistä. En nyt fanitustasolla, mutta tykännyt kuitenkin.

Päivä 14 - Kappale josta kukaan ei uskoisi sinun pitävän
Kyary Pamyu Pamyu - Invader Invader

Minä olen vanha tuttu Yasutaka Nakatan projektien kanssa ja aika moni saattaa muistaa minut Capsulen fanina vuosien takaa. Pamyu Pamyu on kuitenkin jotain aivan uutta ja hämärää. Minä en vieläkään saa päätäni tämän videon ympärille. Se miellyttää silmääni, mutta MITÄKÖHÄN VITTUA NYT OIKEASTI. Hyvä biisi, mutta HEI NYT IHAN OIKEASTI, MITÄ HELVETTIÄ?

Päivä 15 - Kappale joka kuvaa sinua
Lordi - Mr. Killjoy

Minun ei tarvitse selittää tätä? Eihän?
Killjoy

ViestiKirjoittaja Manfred » 21 Tammi 2015, 21:54

Päivä 21 - Kappale jota kuuntlet kun olet iloinen

DragonForce - The Warrior Inside

Tähän kävisi periaatteessa mikä tahansa, koska useimmiten olen joko neutraali tai ns. iloinen, mitä ikinä se tarkoittaakaan. En ole kauhean surumielinen ihminen. Mutta ainakin valintani on hilpeä.
Kuva
Manfred

ViestiKirjoittaja Guardian » 21 Tammi 2015, 22:54

Päivä 23 - Kappale jonka haluat soitettavan häissäsi

Jos on olemassa edes pieni mahdollisuus, että menen joskus naimisiin, en halua että hääni ovat Mummojen Itkufest 20XX.
Ei! Minun alttariltani laukaistaan pyroja ja ROKATAAN NIIN HELVETISTI!

FOR WHOM THE BELL TOLLSSSSS!

DÄ NÄ NÄ NÄÄÄ

DÄ NÄ NÄ NÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Guardian
hevosia hevosia

ViestiKirjoittaja Killjoy » 21 Tammi 2015, 22:59

Päivä 16 - Kappale josta pidit ennen, muttet pidä enää
Children of Bodom - Sixpounder

Tämäkin on nyt vähän huijausta siinä mielessä, että en minä koskaan lakkaa pitämästä biiseistä. Children of Bodomin kaltaisen jätin kohdalla lakkasin tosin olemasta fani. Uudempi musiikki ei yksinkertaisesti enää iskenyt, varsinkin kun bändin kolme viimeisintä tulivat jo aikana, jolloin musiikkimakuni alkoi liukumaan melko pysyvästi orkesterisimpiin tovereihin. Vanhemmat viisut, erityisesti esimerkissä olevan Hate Crew Deathrollin hittiviisun kaltaiset, iskevät toki edelleen. Siitäkin huolimatta, että play-nappi kohtaa ne nykyään aika harvoin.

Päivä 17 - Kappale jonka kuulet useasti radiosta
Lordi - Hard Rock Hallelujah

Minä olen kuunnellut radiota viimeksi kunnolla vuosina 2006-2007. Se oli aikaa, jolloin väsäsin vielä omia C-kasetti mixejä, joista yhä tänäkin päivänä löytyy lukemattomat kappaleet tätä viisua. Siitäkin huolimatta, että Hallelujah on ehkä ainoa biisi, joka minulla on oikeasti kulunut loppuun, on sen nostalgia-arvo edelleen mittaamaton. Henkinen paluu ala-asteen helppoihin vuosiin on aina silloin tällöin tervetullutta.

Päivä 18 - Kappale jonka toivoisit kuulevasi radiosta
Cryoshellin Closer to the Truth on varmasti kaikille klaanilaisille tutulta orkesterilta suosikkiviisuni. Valitettavasti, bändi ei koskaan päässyt Bionikkelista irrotetulla albumillaan maailmankartalle ja bändi onkin vähitellen hiipunut ajasta ikuisuuteen. Cryoshellin todennäköisesti ainoa esiintyminen Suomen radiotaajuuksilla oli sekin Matoron tekosia, eikä mikään ilahduttaisi minua enemmän, kuin näiden paluu. Ja ehkä jopa pääsy sinne radioonkin asti.
Killjoy

ViestiKirjoittaja Manfred » 23 Tammi 2015, 19:50

Päivä 22 - Kappale jota kuuntelet kun olet surullinen
Two Steps From Hell - Ulthuan

Menin käyttämään sen No More Wordsin jo, hitto vie. Tähän piti keksiä jotain muuta.
Kuva
Manfred

ViestiKirjoittaja Manfred » 24 Tammi 2015, 21:46

Päivä 23 - Kappale jonka haluat soitettavan häissäsi
2 Times Terror - Vielä Joskus

höhöö
Kuva
Manfred

ViestiKirjoittaja Killjoy » 26 Tammi 2015, 22:00

Päivä 19 - Kappale suosikkialbumiltasi
Sam Hulick - I Was Lost Without You

Sam Hulickin ja Sascha Dikiciyanin Mass Effect kolmosen score on ollut jotakin, jonka täydellisyyttä olen jo aika monta vuotta hehkuttanut. Klöntti maailman kauneimpia pianomelodioita ja jännitävimpiä jousikonserttoja. Tämä on settiä, jota tulen viljelemään Klaanonissa ihan hävyttömän paljon. Joku voisi melkein väittää, että tematiikkaakin on kohdillaan.

Päivä 20 - Kappale jota kuuntelet kun olet vihainen
Turmion Kätilöt - USCH!

Tästä viisusta se minulla lähti. Toki Kätilöiden suomenkieliset kappaleet ovat yleensä ne kultaisimmat, mutta joskus melodiat ja biisin raaka voima nousee sanoitusten yläpuolelle ja tämä on yksi niistä tapauksista. En minä kyllä usein edes ole vihainen ja jos olen, en kyllä yleensä musiikin äärellä. Kuvittelen kuitenkin, että tämä olisi jotain, mitä soisi jonkin sorttisen ragepokalypsin taustalla.
Killjoy

ViestiKirjoittaja Keetongu » 26 Tammi 2015, 22:13

Päivä 07 - Kappale joka muistuttaa sinua jostakin tapahtumasta

Kun juuri täyttänyt seitsemän vuotta, lähdimme perheen kanssa ensimmäiselle Norjan-ajelulle. Matkakuuntelemiseksi äänitimme kasetin kappaleita, jokainen perheen neljästä jäsenestä sai valita vuorollaan biisin. Mukana oli niin Radioheadia, Eläkeläisiä kuin John Spencer Blues Explosiniakin. Ja joku kumma vatsatanssibiisi. Ja Batmanin ryöstö levymuseossa. Kauko Röyhkän Hammerfest oli kasetin tärkein (muttei ensimmäinen) biisi, ja periaatteessa se, miksi kasetti tehtiin. Se kertoo perheen norjan-ajelusta ja vastaa aika hyvin meidänkin reissua. Tätä kuunnellessa muistelee myös niitä kohtia, jotka kuuli lapsena väärin ja ymmärsi kaikki ihan päin mäntyjä.

Päivä 08 - Kappale jonka kaikki sanat muistat

Tähän on tietenkin mahdottoman monta mahdollisuutta. Heitämme siis sätissä noppaa kahdesti, kerromme luvut toisillaan ja otetaan niin monet eläkeläisten biisi youtubesta:

(22:05:30) Herra ChatBot ELKOM: Keetongu heittää 1d6 ja saa 6.
(22:05:31) Herra ChatBot ELKOM: Keetongu heittää 1d6 ja saa 2.

Eli 12.

Eläkeläiset - Humppaa suonissa

Ramones-coveri levyltä, jonka biisit äänitettiin ennen lupien kyselyä ja jota ei koskaan julkaistu. Laitonta materiaalia siis.

Päivä 09 - Kappale jonka tahtiin osaat tanssia

Tämä on selvä: Aavikon ensimmäisen LP:n Derek!in B-puolen aloitusraita Manoliton Vapaapäivä. Koska minulla on tämä levy etupäässä vinyylimuodossa, kuuntelen sitä usein yksin kotona ollessani, jolloin voi helposti heittää muutaman tanssiaskeleen olohuoneen matolla.
Keetongu

ViestiKirjoittaja Manfred » 27 Tammi 2015, 18:24

Päivä 24 - Kappale jonka haluaisit soitettavan hautajaisissasi
Teräsbetoni - Gloria

Kysymys ei ole "miksi?" vaan "MIKSI HITOSSA EI?"
Kuva
Manfred

ViestiKirjoittaja Keetongu » 31 Tammi 2015, 17:58

Päivä 10 - Kappale joka saa sinut nukahtamaan

Nukun parhaiten hiljaisuuden peittäessä mannut ja tienoot, mutta kai tähänkin pitää jotain rykäistä. Lyriikoita ei, niitä joutuu miettimään ja se nyt ei ainakaan auta. Aavikon Torpedo Girls on nukahtamiseen sopiva kappale. Tästä on olemassa myös suositumpi ja nopeatempoisempi versio Torpedo Boys, mutta se nyt ei ainakaan auta nukahtamaan.

Päivä 11 - Kappale suosikkiyhtyeeltäsi

Tämä on selvä. Minä pidän humpasta ja humppa pitää minusta. Eläkeläisissä ei miellytä pelkkä musiikki, vaan yleinen kummallisuus, alkuperä, tarinat ja se, miten vuoden 1993 Provinssirockin tauoilla vanhuskappaleita rock-klassikoista covereionut kokoonpano voi olla vieläkin olemassa.

Minä muuten kävin ensimmäistä kertaa humppakeikalla ennen kuin synnyin. Ha!

Tässä Jääkärihumppa taltioituna Jyrki-ohjelmassa syyskuulta 1995. Klassikko tämäkin taltiointi ujelluksineen kaikkineen.

Päivä 12 - Kappale bändiltä jota vihaat

Minä en erityisesti vihaa yhteyeitä, tai ainakaan en tiedä kappaleita yhtyeiltä joita vihaan. Meinasin jättää tämän välistä, mutta kysyin asiasta ystävältäni herra Killjoyltä, joka ehdotti Lauri Tähkää. En kuunnellut kyseistä kappaletta. Tekin voitte jättää sen hyvillä mielin välistä. Kappale on valittu thumbnailin perusteella.

Tämä ei nyt oikein vastaa tätä täydellisesti. Minä kuuntelen mitä tahansa, mistä pidän, julkisesti. Kuitenkaan kyseinen kappale ei ehkä sovi mihin tahansa tilanteeseen, sillä pariminuuttinen proge-punk-jotakin-veto uskonmiesten raivosta YUP:n alkuajoilta ei juuri kaunistele; Jotain voi päätellä kappaleen nimestä: Kirvesperseet.

EDIT: Löytyihän se parempikin versio; Torvet potkii: https://www.youtube.com/watch?v=MDe81p4kMvs

Kappale on äänitetty kahdesti, alun perin se on osa Turpasauna!-EP:n ihmeellistä tarinaa vinksahtaneesta 1900-luvun alun Suomesta. Reilun vuoden päästä se kuitenkin levytettiin myös Huuda Harkiten -LP:lle yhtyeen kasvettua kolmikosta neljähenkiseksi. Myöhemmässä versiossa on mukana torvia ja (ilmeisesti) perkussioita, ja se rullaa vieläkin paremmin, mutta kukapa sen olisi Youtubeen pistänyt; ei kukaan.

Mikä tässä kappaleessa on sitten hienoa? Iskevä raivokuvaus on toki siisti (Kaukana kavala maailma!) mutta parastahan tuossa on sävellys. Mitään kertosäkeitä ei ole, eikä kyllä säkeistöjäkään, vaan peräkkäin ladotut a-b-c-d-e ja niin edelleen -osat. Kuulisipa tämäntyyppistä enemmän radioista.
Keetongu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu