Paluu Taide ja tuotokset

NaNoWriMo 2014 eiku jo 2015 ei perse 2016 no vittu 2017

NaNoWriMo 2014 eiku jo 2015 ei perse 2016 no vittu 2017

ViestiKirjoittaja Killjoy » 26 Loka 2014, 20:08

National Novel Writing Month eli tuttavallisemmin NaNoWriMo on enää muutaman päivän päässä ja jo perinteeksi muodostuneella tavalla, on aika muistuttaa teitä asiasta.

Niille, joille homma ei ole vielä tuttu, NaNoWriMossa tavoitteena on simppelisti kirjoittaa 50 000 sanan romaanimuotoinen tarina tai muu laajempi tekstikokonaisuus. Kyseessä ei ole kilpailu, vaan haaste jokaiselle itselleen. Voiton sijaan NaNoWriMolla pyritäänkin usein kehittämään omaa kirjoitustaan ja kirjoitusrutiinejaan. Osana tapahtumaa on myös kirjoituskokemusten jako muiden kirjoitustovereiden kanssa. Osaltaan WriMo onkin kirjoittajien vuosittainen internetkokoontuminen.

Ja lainaten itseäni neljän vuoden takaa:
Romaania ei ole pakko julkaista. Säännöt eivät kiellä kuvia tai musiikkia romaanin seassa. Aihe on täysin vapaa.

Halukkaat voivat myös rekisteröityä tuonne NaNon sivuille, jonne voi homman alettua päivittää omaa sanamääräänsä, jonka avulla saa mm. hyödyllisiä tilastoja siitä, paljonko sanoja on jäljellä ja paljonko täytyy keskimäärin päivässä kirjoittaa, jotta pääsisi tavoitteeseensa marraskuun loppuun mennessä. Sinne sivustolle myös tallentuvat edellisten vuosien väkerrysten nimet ja kuvaukset, jos ne sinne jaksaa kirjoittaa. Minut voi pyytää siellä myöskin kirjoituskaveriksi. Nimimerkki on General_Killjoy.

Ja sitten tämän vuoden ilmoittautujat. Onko teillä aihetta tai ideaa? Tavoitteita? Muuta sanottavaa? Antaa palaa.

Tänä vuonna lähden itse hieman erilaiselle lähestymistavalle. Kiireiden takia päätin yhdistää huvin ja hyödyn ja aion kirjoittaa NaNoni ajan Klaanonia. 12 osan novellikokoelmaa, jos aivan tarkkoina ollaan. Koska teidät on aina kiva hukuttaa tekstiin.
Killjoy
Technodiktator Technodiktator

Re: NaNoWriMo 2014

ViestiKirjoittaja Guardian » 26 Loka 2014, 20:12

Tämäkin pentele taas kerran.

Koska minulla ei ole oikeasti mielessä mitään tuoretta tarinaideaa, jonka haluaisin maailmalle tämän inspiroimana puskea, enkä oikein halua työstää mitään aiemmistanikaan, harkitsen itsekin KlaaNonWriMo:a. Siinä on kirjoituksenaihe, jossa on helposti seuraavan 50 000 sanan verran juttua jo vähintään henkisesti suunnitteilla, ja aihepiiri jossa minulla ei ole koskaan ollut ihan liiallista itsekritiikkiä.
Pahimmassa tapauksessa hukutte siis marraskuun aikana entistä pahemmin Kluanoniin.
Guardian
hevosia hevosia

ViestiKirjoittaja MaKe@nurkka|_.) » 26 Loka 2014, 21:48

Miulla oli jo melko suuri hinku osallistua. Klaanonaiheinen asia itsellänikin, melko mehukas ja jo vuosia päässä kytenyt idea ja suht. paljon kirjoitusintoa, mutta sitten tuli työt ja väsymys että bleäääh....
MaKe@nurkka|_.)
Nakke Nakuttaja Nakke Nakuttaja

ViestiKirjoittaja Matoro TBS » 27 Loka 2014, 08:15

Itselläni on yksi kirjoitusprojekti (plus Klaanon) työn alla jo valmiiksi, mutta teen tuskin mitään Nanon merkeissä. Minusta koko haasteen idea - mahdollisimman paljon tekstiä mahdollisimman vähässä ajassa - kannustaa ihan vääränlaiseen tapaan kirjoittaa. Joo, opettaahan se kirjoittajaa vähemmän itsekriittiseksi, joten ymmärrän pointin.

Lisäksi intissä ei voi syventyä kokopäiväisesti (ketä minä oikein huijaan?) kirjoittamiseen joten no can do.

Ensi kuu tulee olemaan Klaanonille JUHLAVA.
"We've always defined ourselves by the ability to overcome the impossible. "
Matoro TBS
Historiahirnahdus Historiahirnahdus

ViestiKirjoittaja Nenya » 29 Loka 2014, 14:04

Minä olen kai pari viime vuotta silleen vähän aikonut kirjoittaa jotain Nanoon, mutta onnekkaasti marraskuu on aina ollut vähän kiireinen.

Tänä vuonna minulla näyttää olevan ihan liikaa aikaa, minkä lisäksi minulla on päässäni hämmertävän mähventävä semi-Klaanonihko idea, jota minun varmaan täytyy päästä kehittämään. Voi olla etten edes tähtää tuohon 50 000 sanaan, mutta ainakin jotain yritän saada aikaan. Nyt kun kirjoitin tämän, minun varmaan vähän pakko. Kuolen.
"Pride-tapahtuma edustaa homonormatiivista yhteiskuntakäsitystä,
jossa heteronormatiivuus on suuri sortaja, joka pitää voittaa ja kaikki sitä edustavat tahot valloittaa."

bioklaani.horse
klaanon-juttujaKuva
Nenya

Re: NaNoWriMo 2014 eiku jo 2015

ViestiKirjoittaja Killjoy » 23 Loka 2015, 00:37

Olemme saapuneet vuoteen 2015 ja marraskuu lähestyy.

On aika koota rivit ja katsoa ketkä meistä ovat valmiita kuukauden kestävään hulluuteen.

Käpälää pystyyn ja selkä suorana kohti turmiota!
Killjoy

ViestiKirjoittaja Matoro TBS » 24 Loka 2015, 16:04

Saatte minulta jotain typerää.
Matoro TBS

ViestiKirjoittaja Pave » 28 Loka 2015, 10:07

Jollei muuta, niin ihan hitosti Klaanonia.
This is fine.
Pave

ViestiKirjoittaja Kapura » 28 Loka 2015, 19:03

joo olen mukana.

Odottakaa vielä typerämpää asiaa kuin viime vuonna.

Spoileri
Tuon takaa viimeistään se, että tähän tulee se, mikä olisi voinut olla RABBITSTUCK 3.
Sulje spoileri
tumblr | twitter | ??????
moi oon alexandar stubbp
äänestä edus kunta valleisa pls
Kapura

ViestiKirjoittaja Matoro TBS » 01 Marras 2015, 13:28

50 000 sanaa jaettuna 30:lle päivälle on noin 1666 sanaa per päivä. Well, otan tavoitteekseni 2000 sanaa per päivä, niin pitäisi olla valmis 25. päivä.

Lupasin itselleni, että annan itseni pelata Mass Effect -trilogian uudestaan jo joulukuussa jos pääsen NaNoWriMosta läpi kunnialla. Luulisi motivoivan!
Matoro TBS

ViestiKirjoittaja Killjoy » 02 Marras 2015, 17:01

Jos joku on vielä kahden vaiheilla osallistumisesta, suosittelen lämpimästi Terriblemindsin artikkelia aiheesta. Suosittelen lukemaan vaikka Wrimo ei henkilökohtaisesti kiinnostaisikaan. Hyviä pointteja kirjoitusprosesseista ylipäätään: http://terribleminds.com/ramble/2015/10/27/why-you-should-do-nanowrimo-and-why-you-shouldnt/

• It will teach you discipline and diligence.

• Writing every day will teach you a lot about writing, good and bad.

• Writing every day will teach you a lot about your own writing habits, good and bad.

• It’s goal-oriented. Writers live by deadlines.

• It’s geared explicitly toward finishing your shit, and finishing your shit is about the only single piece of writing advice you can really, genuinely count on to be true.
Killjoy

Re: NaNoWriMo 2014 eiku jo 2015 ei perse 2016

ViestiKirjoittaja Killjoy » 24 Loka 2016, 09:50

2016

nanowrimo

niin että meinaattekos

meinaan mä taas meinasin

viikko

saatana
Killjoy

ViestiKirjoittaja Kapura » 24 Loka 2016, 14:41

olen mukana 3. kertaa
ja nyt on niin loistava aihe, että 3. voitto on taattu!!!!

Spoileri
E L S A N N A K A R E N I N A
Sulje spoileri
moi oon alexandar stubbp
Kapura

ViestiKirjoittaja Guardian » 24 Loka 2016, 15:52

Yhtenäinen kokonaisuus on tuskin taaskaan asia, mutta otan tämän tekosyynä hakata aivan penteleesti Klaanonia ja jompaakumpaa aktiivisista romaaniprojekteistani.
Guardian
hevosia hevosia

Re: NaNoWriMo 2014 eiku jo 2015 ei perse 2016 no vittu 2017

ViestiKirjoittaja Killjoy » 02 Loka 2017, 16:02

fuu fuu
Killjoy

Re: NaNoWriMo 2014 eiku jo 2015 ei perse 2016 no vittu 2017

ViestiKirjoittaja Kapura » 02 Loka 2017, 19:04

osallistumiseni uudella teoksella riippuu siitä, saanko kirittyä pöytäkone-linuxin vuoden editoinnin loppuun tämän kuun aikana

mutta kaipa minä hakkaan sitä siinä tapauksessa, että en saa

Spoileri
jos saan valmiiksi niin tulee joko elsanna karenina tai se hepo-ontologinen seikkailukertomus
Sulje spoileri
moi oon alexandar stubbp
Kapura

Paluu Taide ja tuotokset