Paluu Klaanon-keskustelu

Salsainen suunnittelupalsta

Re: Salsainen suunnittelupalsta

ViestiKirjoittaja Kapura » 29 Heinä 2016, 00:06

Ahaa, Typescript! Voin yhtyä väitteeseen Typescript > Javascript. Kumpi on järkevämpää, kompiloida Typescriptistä kortti-JS:ksi (kuinka helppoa esim. salsatyyppien määritteleminen siihen on?) vai tulkata suoraan TS:ää? Ja jos kannatat tulkkausta, onko Java 6-yhteensopivia kirjastoja, jotka pelaavat sekä Androidilla että GWT:llä?
tumblr | twitter | ??????
moi oon alexandar stubbp
äänestä edus kunta valleisa pls
Avatar
Kapura
Viestit: 199
Paikkakunta: Kanila

Re: Salsainen suunnittelupalsta

ViestiKirjoittaja Nenya » 29 Heinä 2016, 00:26

En ihan voi väittää hahmottavani projektia ja sen vaatimuksia kokonaan (t. en koskaan ihan tajunntu Salsaa kokonaan), mutta eikö ihan fiksu lähestymistapa olisi myös että kortit itsessään määritellään esim. juuri JSON-tiedostoina, jotka sisältävät tyyliin kortttyypin, elämä/psyykepisteet ja muun standardin ja sitten viittaavaat Javassa määriteltyihin iskuihin ja muihin erikoisasioihin tietyin parametrein? Pelisuunnittelupuolen olisi helpompaa hioa yksityiskohtia ja toteutus tapahtuisi missä se on helpointa.
"Pride-tapahtuma edustaa homonormatiivista yhteiskuntakäsitystä,
jossa heteronormatiivuus on suuri sortaja, joka pitää voittaa ja kaikki sitä edustavat tahot valloittaa."

bioklaani.horse
klaanon-juttujaKuva
Avatar
Nenya
Viestit: 64
Paikkakunta: Tregion

Re: Salsainen suunnittelupalsta

ViestiKirjoittaja Kapura » 29 Heinä 2016, 01:06

Minusta on järkevää, että iskujen vaikutukset on suoraan määritelty korteissa. Kuvitellaanpa esimerkiksi, että joku henkilö suunnittelee omaa lisäosaansa ja rohkaistuu tasapainottelemaan sitä digitaalisesti; olisi aika ankeaa, jos pitäisi opetella kompiloimaan koko roska uudestaan joka kerta, kun haluaisi muuttaa hyökkäystä. Puhumattakaan siitä, että itse salsa-applikaatioon koskeminen on varmasti moninkertaisesti haasteellisempaa, mutta voin hyvin kuvitella, että joku oppii muokkaamaan jotain TypeScript-kortteja.

... ja yhtäkkiä tulikin mieleeni, että lisäosien sääntökoodikin pitänee toteuttaa samalla tavalla kuin kortitkin. Kai se ihan mahdollista on, joskin kallistaa ehkä hieman .class-tiedostojen puoleen.

EDIT: Ja kun se ei ensimmäisestä digitalisaatioviestistä käynyt kunnolla selväksi, pelipohjasta tulee nimenomaan mahdollisimman dynaaminen, koska Salsa-moduulit voivat esimerkiksi lisätä erilaisia sääntöjä ja laskureita.
tumblr | twitter | ??????
moi oon alexandar stubbp
äänestä edus kunta valleisa pls
Avatar
Kapura
Viestit: 199
Paikkakunta: Kanila

Re: Salsainen suunnittelupalsta

ViestiKirjoittaja Manfred » 29 Heinä 2016, 15:02

Voin osallistua tekniseen säätämiseen.
Kuva
Avatar
Manfred
Technodiktator Technodiktator
Viestit: 167
Paikkakunta: Ei enää Lappi eikä pohjoinen
Offline

Edellinen

Paluu Klaanon-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron