Paluu Klaanon-keskustelu

Salsainen suunnittelupalsta

Re: Salsainen suunnittelupalsta

ViestiKirjoittaja Kapura » 29 Heinä 2016, 00:06

Ahaa, Typescript! Voin yhtyä väitteeseen Typescript > Javascript. Kumpi on järkevämpää, kompiloida Typescriptistä kortti-JS:ksi (kuinka helppoa esim. salsatyyppien määritteleminen siihen on?) vai tulkata suoraan TS:ää? Ja jos kannatat tulkkausta, onko Java 6-yhteensopivia kirjastoja, jotka pelaavat sekä Androidilla että GWT:llä?
tumblr | twitter | ??????
moi oon alexandar stubbp
äänestä edus kunta valleisa pls
Avatar
Kapura
Viestit: 202
Paikkakunta: Kanila

Re: Salsainen suunnittelupalsta

ViestiKirjoittaja Nenya » 29 Heinä 2016, 00:26

En ihan voi väittää hahmottavani projektia ja sen vaatimuksia kokonaan (t. en koskaan ihan tajunntu Salsaa kokonaan), mutta eikö ihan fiksu lähestymistapa olisi myös että kortit itsessään määritellään esim. juuri JSON-tiedostoina, jotka sisältävät tyyliin kortttyypin, elämä/psyykepisteet ja muun standardin ja sitten viittaavaat Javassa määriteltyihin iskuihin ja muihin erikoisasioihin tietyin parametrein? Pelisuunnittelupuolen olisi helpompaa hioa yksityiskohtia ja toteutus tapahtuisi missä se on helpointa.
"political correctness has destroyed our humanity"
klaanon-juttujaKuva
Avatar
Nenya
Viestit: 66
Paikkakunta: Tregion

Re: Salsainen suunnittelupalsta

ViestiKirjoittaja Kapura » 29 Heinä 2016, 01:06

Minusta on järkevää, että iskujen vaikutukset on suoraan määritelty korteissa. Kuvitellaanpa esimerkiksi, että joku henkilö suunnittelee omaa lisäosaansa ja rohkaistuu tasapainottelemaan sitä digitaalisesti; olisi aika ankeaa, jos pitäisi opetella kompiloimaan koko roska uudestaan joka kerta, kun haluaisi muuttaa hyökkäystä. Puhumattakaan siitä, että itse salsa-applikaatioon koskeminen on varmasti moninkertaisesti haasteellisempaa, mutta voin hyvin kuvitella, että joku oppii muokkaamaan jotain TypeScript-kortteja.

... ja yhtäkkiä tulikin mieleeni, että lisäosien sääntökoodikin pitänee toteuttaa samalla tavalla kuin kortitkin. Kai se ihan mahdollista on, joskin kallistaa ehkä hieman .class-tiedostojen puoleen.

EDIT: Ja kun se ei ensimmäisestä digitalisaatioviestistä käynyt kunnolla selväksi, pelipohjasta tulee nimenomaan mahdollisimman dynaaminen, koska Salsa-moduulit voivat esimerkiksi lisätä erilaisia sääntöjä ja laskureita.
tumblr | twitter | ??????
moi oon alexandar stubbp
äänestä edus kunta valleisa pls
Avatar
Kapura
Viestit: 202
Paikkakunta: Kanila

Re: Salsainen suunnittelupalsta

ViestiKirjoittaja Manfred » 29 Heinä 2016, 15:02

Voin osallistua tekniseen säätämiseen.
Kuva
Avatar
Manfred
Technodiktator Technodiktator
Viestit: 168
Paikkakunta: Ei enää Lappi eikä pohjoinen
Offline

Edellinen

Paluu Klaanon-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron