Paluu Klaanon-keskustelu

Paras/parhaat Klaanonviestisi?

Paras/parhaat Klaanonviestisi?

ViestiKirjoittaja MaKe@nurkka|_.) » 20 Elo 2014, 23:01

Tällainen vaatimaton idea. Topicin nimi saattaa olla sinänsä irrelevantti, koska jokaiselle kirjoittajalle tulee melko todennäköisesti jatkossa paljonkin viestejä joita pitää parhaimpanaan, mutta omien kirjoitettujen kestosiosikkiviestien mainitseminen lienee yhtä kiva asia.

Tässä omat vaatimattomat listani.

Parhaat sooloviestit:
5. Nyt loppu löhöily - tämä oli niitä harvoja viestejä joita sain kirjoitettua täysin rentoutuneessa tilassa, ja olen ylipäätään melko tyytyväinen siihen millaisen tunnelman ja kuvailun onnistuin tähän saamaan ottaen huomioon että aiheena oli Make vaan makaamassa sängyssään. Lisäksi oli mukavaa vihdoin päästä lukijat Maken huoneen sisään.

4. Työhaastattelu - tämä tuntuu vähän kuin tämä olisi Kylmän todellisuuden toinen puolikas fully ralized. Siinä missä useamman muun viestini kirjoittaminen on ollut hieman haasteellista ja aivoja raksuttavaa, tämän kirjoittaminen oli ihan vaan hupaisaa. Oli erittäin mieluisa kokemus viedä Amaatit yksittäisinä hahmoina hieman pidemmälle ja yrittää tehdä niistä jotenkin tunnistettavia. Koko tämän viestin valmistumista edeltävän kuukauden olin puuhailemassa huonekalufirmassa mikä osoittautui mainioksi paikaksi miettiä kaikkea kivaa veikeää kirjoitettavaa. Vaikka olin itsekin aluksi epäileväinen matorankonkkaronkan toimivuudesta köyden muiden hahmojen joukossa, palautteesta päätellen olen näköjään edistynyt. Pidän myös henkilökohtaisesti siitä, että tässä postissa Amaatit ilmeisesti onnistuivat olemaan myös sitä mitä niiden olenkin halunnut olevan; jotain mikä tarjoaisi lukijoille jotain mille hymyillä tai jopa nauraa (lähes) kaiken muun köyden synkkyyden keskellä. Toki lukijoiden naurattaminen on luonnistunut monelta muultakin, ja olen iloinen siitä että onnistuin tekemään tästä jalosta tavoitteesta oman osani.

3. Makeaa pelleilyä - makexpaacoOTP

2. Menneisyyden haamu & 1. Kylmä todellisuus - mitäpä tästä voisi sanoa. Omasta mielestäni ehkä hienoin asia mitä olen saanut kirjoitettua. Jaa miksikö? Koska tätä lukiessa tuntui siltä kuin sisäinen kirjoittajani olisi päässyt kunnolla valloilleen. Tuntui kuin olisin ottanut ehkä tympeimmät ja sivulle tylsinä kököttämään jääneet hahmoni (Amazua ja Amaatit) ja tungin ne täyteen särmää ja syvyyttä. No, Amaateille en ehkä niin paljon, mutta kuiteskin. Eritoten Amazuan kanssa tajusin tätä miettiessä ensi kertaa miten kyseistä hahmoa olisi parhainta tuoda esille ja yllätyin itsekin siitä millaista tekstiä hahmolla onnistuin saamaan aikaan. Kummankin viestin tahditus ja tunnelmanluonti tuntuu onnistuneen eniromaisesti. Amaattipuoliskossa tuntuu jälkikäteen olevan hitusen korjaamisvaraa, jos jo silloin olisin kirjoittanut kyseisellä konkkaronkalla kuten Työhaastattelussa, koko posti olisi omasta mielestäni parhainta mitä olen ikinä saanut aikaan. Joka kerta kun olen mennyt lukemaan nämä viestit uudelleen, olen saanut tunteen että voin todella olla ylpeä siitä mitä olen saanut aikaan.

0. Teennäistä huumoria ja reivaava palmu - naama.vitun.palmut.

Parhaat kimppaviestit:

5. Eversti vs. Mäksä - vaikka Donitsi kirjoittikin tästä melko suuren osan, olen itsekin kovin mielissäni tästä lopputuloksesta, vaikka jälkikäteen harmittaakin hieman se miten vähän itse sain kirjoitettua tähän yhtä paljon siistiä toimintaa kuin Donnie...

4. Pidä siitä kiinni - Geen kanssa on aina niin hienoa kirjoittaa. Lisäksi Amazuan availu on muutenkin aina mukavan haasteliasta. Hahmodynamiikka lienee psaltaan toimivaa juurikin siksi että hahmojen dialogi kirjoitettiin oikeaoppisesti vuoron perään hahmojen omistajien suilla. Henkilökohtaisesti pidin loppupätkää ehkä mainioimpana omana osanani tästä postista.

3. Virkavaltasubjekti (Rasvattu appelsiini & Kyttäjuttu) - käsittelen nämä(kin) viestit yhtenä pötkönä, koska alun perin näiden piti olla sellainen. Tämä taisi olla myös ensimmäinen oikea ryhmäpostini jossa omat ideani pääsivät kunnolla parrasvaloihin, ja Geen, Snögen ja Visun kanssa kirjoittaminen on ollut melko hieno kokemus. Julkisiin modehahmoihin käsiksi pääseminen on yksi mainioimpia tilaisuuksia mitä olen saanut, mutta muut toki tekivät omat lisäyksensä hahmojenväliseen dynamiikkaan mikä teki näistä totisesti parhaat postit joita olen kirjoittanut isommalla porukalla, ja yhtä iso osa kunniasta kuuluu noille muillekin tyypeille. Kiitos teille,

2. Lisko pommi - Makeosioni tästä postista oli juurikin samanlainen tapaus kuin Amazua ja Amaatit Kylmässä todellisuudessa. Lisäksi ehkä siistein yksittäinen taippelukohtaukseni. Kokonaisuutena tämä posti pommituksen ohella toimi aika hienona pohjana alkaa kirjoittamaan Maken hahmoa kokonaan uudessa valossa, ja tämän jälkeiset Makepostit ovat jotain mitä kynenen muistelemaan suurella lämmöllä. Melko suuri kiitos tästä asiasta kuulunee Domekille, joka roikkui jalassani siihen asti kunnes päästin hänet kirjoittamaan Maken berserkausta. Tiedä häntä millainen hahmo nykyään käydessä olisi jos näin ei olisi käynyt...

1. Hirviöt eivät itke - jos kirjoittaisin tuntemuksiani tästä viestistä tähän topiciin, voisin ihan hyvin copypastata kyseiseen viestiin kirjoittamani "kommenttiraidan". Muutoin tämä sotisi ankarasti Kylmän todellisuuden kanssa parhaasta postistani, mutta koska U oli tässä joka tapauksessa apuna, en kehtaa ottaa kunniaa kokonaan itselleni, sillä viestin alkupätkä on kyllä mainio.
Viimeksi muokannut MaKe@nurkka|_.) päivämäärä 10 Syys 2014, 22:52, muokattu yhteensä 1 kerran
MaKe@nurkka|_.)
Nakke Nakuttaja Nakke Nakuttaja

Re: Paras/parhaat Klaanonviestisi?

ViestiKirjoittaja Pave » 21 Elo 2014, 15:01

Omat, mielestäni parhaat sooloviestini:
1. Tuijotusleikki Kuoleman kanssa (Gee auttoi suunnittelussa, mutta taisin kirjoittaa itse?)
2. Palanut Maa.
3. Maanpaossa
4. Reunalla.

Kimppaviestit:
1. Nazorak, joka tiesi liikaa...
2. Bangarang.
3. Die Aufstandzusammenkunft (luulen ettei kukaan muista tuota nimeä ulkoa).
4. Vain muutaman lumihiutaleen tähden.
5. Kapina.

Listoihin saattaa tulla muutosta lähiaikoina, kunhan pääsen Ropeen kunnolla käsiksi.
This is fine.
Pave

ViestiKirjoittaja Guardian » 21 Elo 2014, 20:43

Kun ottaa huomioon, että minulla on varmaan nykyisellään vähintään toisiksi eniten viestejä Matoron jälkeen, tämä ei ole varsinaisesti helpoin mahdollinen kysymys. Pakkomielteiden ja pakko-oireiden nimissä teen nyt top kutosen, mutta sisällytän tähän lähinnä sellaiset viestit jotka tulevat välittömästi mieleen. Sori, te kaikki joiden kanssa olen kirjoittanut yhdessä asioita (spoileri: kaikki aktiivikirjoittajat). Olen aika varma että unohdan nyt todella paljon sellaisia yhteistyömme hedelmiä joista olen todella ylpeä.

Parhaat kimppaviestit:
6. Soturi vailla kahleita (Domek ja minä) - Isompien kuvioiden kannalta aika epäolennainen mutta tämän tekeminen oli vain yksinkertaisesti pirun hauskaa. Yritän hyödyntää halpamaisesti kaikki tekosyyt kirjoittaa ylimääräistä western-päheilyä. Edelleen kukistumaton kuningas ropeosien pituudessa, mutta jotkut sekopäät varmaan kohta muuttavat tilanteen.

5. Pidä siitä kiinni (Make ja minä) - Roikuin tässä lähinnä loiseliönä ja minun täytyy sanoa, että leijonanosa tämän tunnelmallisuudesta tuli suoraan Maken näppäimistöltä. Ei liene valtava spoileri, että absurdin toimintamäiskeen vastapainona rakastan tällaisia hyvin psykologisen syväluotaavia analyyseja hahmoista. Tällaisia varten Avde on käytännössä luotu.

4. Parasiittiepisodi (Minä ja Snou) - Huijaan vähän sisällyttämällä kaikki aihepiirin viestit tässä yhdeksi köntiksi. Snou on absoluuttisen loistava olla siipimiehenä silloin kun viestin pääpaino on hahmodynamiikassa, ja minusta oli tosi hauskaa availla näitä hahmoja (yhtä niistä kirjaimellisesti) kamalan riivaajaparasiitin kautta. Plus se oli närhi. En kadu mitään.

3. Tuplatreffit (Minä ja Snou) - Ihan käsittämätöntä mäiskettä. Viimeistään tämä oli se kohta jossa Bladis ja Same alkoivat elää omaa elämäänsä meidän kaikkien kollektiivisessa tajunnassa.

2. Makuta Nuin Ilmestys (Manu ja minä) - Taitaa olla joko kolmanneksi tai neljänneksi pisin ropeosa. Työstimme tätä Manun kanssa useita kuukausia melko epätasaiseen tahtiin, ja olen kyllä lopputulokseen tosi tyytyväinen.

1. Arkkienkelin taistelu (Matoro, Tongu, Manu, Bate ja minä) - Tämä on omassa päässäni Klaanonin tietynlainen draaman kaaren puoliväli ja hengästyttävän toiminnallinen mutta myös harvinaisen kekseliäs pakkaus. Yhteistyönä tämä ei ollut välttämättä aivan käsittämättömän mielenkiintoinen, koska kukin kirjoitti omat osionsa aika itsenäisesti, mutta lopputulos on tosi nätti. Zumo vs. Matoro eli Nimda vs. Nimda on ehkä edelleen hienoin yksittäinen toimintakohtaus, ja musiikki varsinkin teki siitä aika nannaa.

En sisällytä Operaatio Turkasta tähän koska se olisi huijausta.
Myöskin joudun varmaan kaivelemaan muistiani että uskallan määrittää edes puolivakavan listan parhaista soolo-osistani. Ensi kertaan.
Nostan myöskin panoksia: kertokaa ihmeessä myös suosikkiosanne ylipäätään. Kyllä, niistä kaikista sadoista. Ei tätä ei voi skipata. Aika alkaa nyt.
Guardian
hevosia hevosia

ViestiKirjoittaja MaKe@nurkka|_.) » 22 Elo 2014, 02:39

Guardian kirjoitti:Nostan myöskin panoksia: kertokaa ihmeessä myös suosikkiosanne ylipäätään. Kyllä, niistä kaikista sadoista. Ei tätä ei voi skipata. Aika alkaa nyt.

Oveluus maan perii.
MaKe@nurkka|_.)
Nakke Nakuttaja Nakke Nakuttaja

ViestiKirjoittaja Matoro TBS » 23 Elo 2014, 08:21

Klaanon on päässäni yhtä suurta eeppistä mössöä. On aika hankala mieltää sitä yksittäisinä viesteinä enää tässä vaiheessa, joten turha odottaa tarkkoja viestien nimiä.

Arkkienkelin taistelu oli kyllä lopputulokseltaan loistavimpia viestejä, joita olen ollut kirjoittamassa. Sen lisäksi Deltan temppelin finaali nukkeineen oli aika hyytävää jälkeä (suurimmaksi osaksi Guartsun ansiosta). En nyt osaa omista viesteistäni erotella tuon tarkemmin (koska niitä on ihan älyttömästi) enkä yritäkään.

Entä suosikkiosa? Yksi suosikkiosa, kaikista niistä?

Mahdotonta.

Väittäisin, että paras kohtaus, joka nyt ensimmäisenä tulee mieleen, on Yö Kauhun viime hetket - Admintornin feterramättö ja Visokin ja Avden tapaaminen reaktorilla. Ensimmäisen näytöksen loppu, siis. Ehkä se vain johtui siitä, että yleinen taso oli silloin matalempi kuin nykyään, mutta niissä viesteissä oli älyttömästi fiilistä.
"We've always defined ourselves by the ability to overcome the impossible. "
Matoro TBS
Historiahirnahdus Historiahirnahdus

ViestiKirjoittaja Dr.U » 23 Elo 2014, 10:25

Itse olen pitänyt ehkä eniten omista viesteistäni juuri noista uudemmista Musta Käsi-viesteistä, koska niissä pääsin tuomaan omia ideoitani ja juoniani esille Klaanonissa. Odotan kyllä innolla myös tulevia viestejä, joista osa pitää tehdä vasta kun saan ropen luettua ajan tasalla(se vie varmaan ensi vuoteen, mutta se vain pitää tehdä, ettei riko mitään omissa jutuissaan). Olen myös pitänyt Matoran-Umbralla kirjoittamisesta ja varsinkin sen sauna/unijutut ovat olleet mukavaa kirjoittavaa.

Vähiten omista viesteistäni pidän alkupään viesteistä. Matoran-Umbran ja Gekon sekoilu oli aika karseaa, mutta sen voi onneksi osittain retconnata. No saimmepahan niistä viesteistä ainakin Flygelin ja Matoran-Umbralle hahmoa.

Muiden viesteistä ainakin mitä Klaanonin I kirjan sivulle 14 mentäessä olen huomannut, että Jaken viestit ovat yllättävän hyviä ja että siellä viestien tasoa nostaa lähinnä Don-Snow-Kepe-G-Joi ja muut ovat vielä aika lapsenkengissä. Taivaspiraattiviestien uudelleenluku ja mustekalatappelu olivat niin hulvattomia, että nauroin ääneen koneella kun niitä luin. Pitäisi joskus jatkaa tämänkin projektin lukemista.
"Come on Ace! We have a work to do!"
Dr.U

ViestiKirjoittaja Killjoy » 03 Syys 2014, 01:51

Makutan Kulmikas ja Karvainen Perjantai...

...on melkein oikeasti suosikkini. Sanoisin, että kolmanneksi suosikkini. En ole enää edes varma, että minkälaisessa pöhnässä minä sen oikein olen edes tehnyt, koska vielä tänäkin päivänä löydän siitä piilovitsejä, joita en edes muista kirjoittaneeni.

Jos ihan tosissaan puhutaan, niin suosikkini ovat varmaan Ilonpilaaja sekä Tyttö ja Punainen Kukka. Ilonpilaajan kohdalla onnistuin kenties ensimmäistä kertaa oikeasti tasapainottamaan hahmotutkiskelun, ison juonen foreshadowauksen ja oikeasti yksinkertaisen, mutta tehokkaan tarinan. Minulla on paha tapa kirjoittaa asiat monimutkaisen kautta, mutta tässä tapauksessa kaikki meni juuri sillä tavalla kuin halusinkin. Yksi harvoja tapauksia, joissa lopputulos oikeasti vastasi sitä, mitä kuvittelin päässäni.

Tyttö ja Punainen Kukka taas nyt ei välttämättä kerro meille mitään uutta tai tärkeää, mutta palaan yhä edelleen siihen viestiin, kun pyrin kirjoittamaan jotain tunnelmallista. Pieni, yksinkertainen ja virkistävän viaton pätkä, jollaisia minun pitäisi varmaan harrastaa vähän lisää.

Ryhmäviesteistä voiton vie kyllä varmaan se aika giganttinen Hildemarin "jutusteluepisodi", jossa mukana taisivat olla ainakin Matoro, Manu, Suga, Gurbalog Karvainen ja Tawatus. Henkilökohtaisesti pidän suunnattomasti siitä, kun hahmot pääsevät välillä vain lätisemään keskenään, toisinaan jopa ilman todellista aihetta. Vaikka kyseinen viesti kävi aika synkilläkin vesillä ja sivusi aika montaa hyvin vakavaa aihetta, on aina hauskaa lukea, kuinka Killjoy naamapalmuaa mikkiä väärin käyttävälle Matorolle tai kuinka Suga pohdiskelee runollisia laivan kannella tragedian jälkeen. Lisäksi massakeskusteluille tulee aika nopeasti persoonaa, kun mukana on oikeasti iso läjä hahmoja ja niiden kirjoittajia. Ne tuppaavat vähän kuin kirjoittamaan itsensä.
Killjoy
Technodiktator Technodiktator

ViestiKirjoittaja Kapura » 13 Elo 2016, 22:06

Selailin foorumien Klaanon-osiota, ja tämä aihe vaikutti kaipaavan kipeästi herätystä! Kuvitelkaapa, että vuonna 2014 Arkkienkelin taistelu oli ainoa pommin käsitystä sivuava viestikokonaisuus. Aavistikohan kukaan meistä, kuinka pitkälle ns. hulluna vuotena 2015 mentäisiin suunnilleen kaikilla tarinankerronnan osa-alueilla hahmonkehityksestä järkyttäviin twisteihin?

Mitä tulee kysymykseen Klaanonin parhaasta viestistä, järkyttävän määrän hyviä Klaanon-viestejä kanssakin voin aika helposti sanoa, että Profeetan valtakunta. Verstas oli kutkuttavimpia ja spekuloiduimpia mysteerejä jo ensimmäisen teoriatopicin "mitä jos matatu on työnantaja"-ajoista. Lisäksi osana ensimmäistä varsinaista pommisarjaa Rastas oli ehkäpä hypetetyimpiä viestejä. Näillä aineksilla on aika kova suoritus, jos viesti sekä täyttää että ylittää kaikki odotukset! Seurauksena oli ultimaattinen katharsis sekä juoni- että hahmonäkökulmista. Pelon enkeli on hyvin samanlaista kamaa, vaikkakaan Makuta-mytologialla ei ole Verstaan kaltaista koko Klaanonin kattavaa teoriabensaläsnäoloa.

Omista viesteistä jätän suosiolla pois sellaiset, joissa olin mukana muuten kuin äärimmäisen intensiivisesti. Eipähän tarvitse miettiä, mihin väliin tungen Valkokäden!

6) Punaiset sanat. Syntyi vahvasta mielikuvasta ja tuli suoraan päästä... Google Docsiin (helvetin digitalisaatio pilaa hienot fraasit). Ehkäpä yllättävä käänne hahmollisesti, mutta ainakin omasta mielestäni onnistunut ja vahva kokonaisuus lyhyestä sanamäärästä huolimatta.

5) Vemmelsääri. Ehkäpä merkityksellisin matatuuden määritelmä tähän asti. matatu on hahmo, jolle on aika vaikea tehdä kunniaa, koska sen tulee samaan aikaan olla oikeasti kuumottava ja naurettava, uskomattoman juonirelevantti ja kuitenkin lähinnä vitsi. Loppu ilmestyy hyvin, ja siitä näemme, kuinka onnistun koko Klaanonin tasolla, mutta ainakin tähän olen tyytyväinen.

4) Kissabion joulutervehdys. fack u pidän kisa biosta epäironisesti

3) Minun tohtorini. Varmaan puhtaasta laatunäkökulmasta parhaimpia pikkuviestejäni. Saattanee olla myös G-sedän, joka käsittää takaa ajamani teemat erityisen hyvin, ansiota.

2) Aft-Amana. Kirjoittajana suurimman katharsiksen saanee siitä, kun pääsee viimein toteuttamaan kirjaimellisesti vuosia suunnitelmissa olleet twistit, jotka määrittävät kaiken siihenastisen kokonaan uudelleen. Arupak-twist oli aika sellainen! Plus tämän pommin teko oli älyttömän hauskaa, koska G-sedän villiin nakkeajeluun joutumiseen kolmelta aamuyöstä Matoron kanssa. Plus Nukentekijän kuumottavuus/maininnat-suhde on varmaan Klaanonin korkeimpia, ja se johtuu tismalleen siitä, että Amanassa esiteltynä Kissabiokin olisi järkyttävyyden huippu.

1) Punasiirtymä. Aft-Amanan kanssa ehkä ensimmäinen oikea tilaisuus kirjoittaa sellaista Klaanonia, mitä kohti olen sekä tietoisesti että epätietoisesti työstänyt jostain Zairyh-juonikuvion alkamisesta lähtien. Jos ette jo huomanneet, pidän tarinoista, joiden osaset liittyvät toisiinsa pikemminkin teemojen kuin tapahtumien kautta. Niin Klaanon-kuvioitteni yleinen kuin Punasiirtymänkin pääteema on oikeastaan jonkinlainen selviytyminen sen jälkeen, kun elämä menee pieleen ja aiemmat suunnitelmat näyttäytyvät eri valossa, oli kyse sitten menestyksekkäästä urana merirosvona tai mekaanisen maailmanjärjestyksen rakentamisesta. Kuka tiedostaa tilanteen ja onnistuu siirtymään eteenpäin, kuka kangistuu kaavoihinsa ja tyytyy vain siihen, mikä ei välttämättä oikeasti ole järkevää tavoiteltavaa tai edes mahdollista?? Huh huh! Tässä viestikokonaisuudessa oli tuota teemaa sekä ilmeisin tavoin että sellaisin, jotka ilmestyvät pian.

Ironista osaa minusta ilahduttaa myös se, että kykenin tekemään vakavastiotettavasti filosofiaroskaa, joka oli käytännössä paperinohut Greg-alluusio. Lisäksi, Bowman-montagesta saa välittömästi äärettömästi lisäpisteitä <3 Ei myöskään haittaa, että kanssakirjoittajien setti oli huippulaadukasta, enkä sano tätä vain siksi, että se oli osa tätä viestiä! Varsinkin pääasiallisesti Paven kynästä lähteneet T&T ja Kapu/G-pätkä drkä G:n nakkekuumotuskama. KUUMOTTAA VIELÄKIN

---

ja laittakaa omat myöhemmin, koska vastauksenne ovat varmasti muuttuneet aika lailla jumalan vuodesta 2014!
tumblr | twitter | ??????
moi oon alexandar stubbp
äänestä edus kunta valleisa pls
Kapura

ViestiKirjoittaja Matoro TBS » 14 Elo 2016, 11:30

Kuva

Spoileri
Krhm, voin minä vakavissanikin vastata, vaikka olen oikeasti sitä mieltä, että Elämämkerta on hienoimpia saavutuksiani, ainakin komediarintamalla!

Pääosin minusta tuntuu siltä, että mitä uudempi viesti minulta, sitä parempi. Ainakin pitkällä tähtäimellä - vaikka Deltan temppeli nukkerunoineen ja Marionetteineen oli silloin hienointa kirjoittamaani asiaa (kuten myös Arkkienkeli), eivät ne nykynäkökulmatsa katsottuna ole niin loistavia. Arkkienkelissäkin oli kuitenkin aika paljon epämääräistä säätämistä ja asioita, jotka olisi voinut tehdä paremminkin. Siispä oikeastaan kaikki suosikkiviestini löytyvät Metru Nuilta tai sen jälkimainingeista. En osaa laittaa näitä mihinkään top-järjestykseen, paitsi pari ylimmäistä.

... vähemmän pahat purppuraan.
Elämämkerran henkinen esiosa! Labion memessanssin alku! Olen niin pirun tyytyväinen tähän viestiin, ja kaikkeen Labio-settiin tämän jälkeen! Valaistuin hahmon olemuksesta! Kyllä tämä minulle on The Original Gaggulabio Story.
... myöskin Mercuran ensiesiintyminen, joka on aika hyvä silta seuraavaan, eli...

Tulinoidan mestari
Nautin teksteistä, jotka syntyvät tosi nopeasti: idea, hahmotelma ja heti kirjoittamaan. Tämä oli yksi niistä, tein sen, mitä, pari päivää miitin jälkeen, missä Gee oli heittänyt minulle idean? On harvinaista päästä kirjoittamaan Klaanonissa näin suljettua mutta toisaalta pientä kokonaisuutta, kuin omaa spinn-off-tarinaansa. On myös (SPOILEREITA, DUH, ETTÄ MENETKÖS LUKEMAAN JOS ET OLE JO) kivaa tehdä tämän viestin lopetuksen kaltaisia juttuja, kun on ensin tykästynyt paljon hahmoon! I like pain!

Kuiskauksia yöhön
Sarjassamme "nopeasti syntyneet", paitsi että tätä hioin yllättävän pitkään, kun ottaa huomioon viestin pituuden. Tämä oli sekä tosi hauska että vaikea kirjoitettava. Taisin saada idean jonkun skypejutustelun aikana, missä puhuttiin Bonklejen estetiikasta. Millaista on matoran-universumin kauneus, mihin ominaisuuksiin kiinnitetään huomiota, vai onko sitä? Kuinka suuri osa biomekaanisten olentojen rakkaudesta edes voi olla fyysistä attraktiota? Kuiskauksia yöhön on oma pieni tutkielmani noista aiheista, ja pidän sitä hyvin onnistuneena sellaisena.

Kirouksen Portit & Aft-Amana
The shit just got serious.

Valkoinen Käsi, duh.
Yllättävää, eikö?

En oikeasti osaa sanoa kahdesta viimeisestä ihan hirveästi. I mean, olen jaaritellut niistä ummet ja lammet muissa yhteyksissä, mukaanlukien kyseisten viestien kommenteissa. Annan valokeilan pienemmille viesteille.

Näitä on oikeastaan yllättävän vaikea löytää, sillä osa omasta mielestäni parhaista teksteistä on aika syvällä muiden kirjoittajien tekeleissä. Minusta esimerkiksi Matoron osat Yksissäkö vielä olivat loistavia (best xentoro) - niiden ympäristö ei vain ollut paras mahdollinen.
Sulje spoileri
"We've always defined ourselves by the ability to overcome the impossible. "
Matoro TBS
Historiahirnahdus Historiahirnahdus

Paluu Klaanon-keskustelu