Paluu Klaanon-keskustelu

Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Dr.U » 21 Tammi 2014, 17:01

Etelässä on myös Tongula, Artidax ja jotain muita kaanon-paikkoja.
"Come on Ace! We have a work to do!"
Avatar
Dr.U
Viestit: 216
Paikkakunta: Feterra-Asema

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Keetongu » 21 Tammi 2014, 19:16

Olen ottanut valtuuden nimetä Tongun vanhan kotisaaren Torangaksi. Laivaston kolmanneksi suurin alus on nimetty sen mukaan.

Painovoimavääristymä ja seinäkylä ovat hienoja ideoita. Minä kirjoitin Nynrah-seikkailulla maailman seinistä, tosin niistä mitkä ovat siellä oikeanpuoleisessa kainalossa, koilis eikun koillisväylällä.
Avatar
Keetongu
Viestit: 209
Paikkakunta: Loputtoman kuiskeen kanjoni Hervanta-Metrussa
Offline

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Matoro TBS » 09 Huhti 2014, 10:53

Lueskelin tässä BZP:n teorioita (hei, ne ovat yllättävän hyviä) ja mieleeni tuli yksi "ratkaisu" ongelmaan MU:n asukkaiden iän kanssa. En muista missä tätä aiemmin pohdittiin Klaanonin näkökulmasta, mutta jos kerran kaikki matoranit (ja muutkin universumin auskkaat) eivät yksinkertaisesti kuole vanhuuteen vaan elävät ja elävät (eikä niitä tule lisää), eikö niiden pitäisi muistaa käsittämättömät määrät asioita? Teoriat ovat vaihdelleet bionicle-vuosien erilaisesta pituudesta vapaaehtoiseen muistinpyyhintään.

Entä jos olisikin niin kuin Greg (älkää hirttäkö minua ihan vilä) asian ilmeisesti ajatteli, muttei koskaan osannut selittää sitä kunnolla - koko Punainen Tähti -arkin idea kai oli vastata tähän kysymykseen. Kun MU:n asukas kuolee, se syntyy uudelleen. Greglolkaanonissa punaisen tähden heebet pitivät siitä huolen (joskin ssteemi hajosi jossain vaiheessa eikä uusia voitu enää lähettää takaisin). Minusta olisi ihan mahdollista, että Klaanonissakin matoranit ja muut lopulta kuolisivat vanhuuteen, mutta jonkinlainen jälleensyntymisen kiertokulku pitäisi populaation suhteellisen tasaisena. Tai sitten ei pitäisi. Satunnainen teoria vain.
"We've always defined ourselves by the ability to overcome the impossible. "
Avatar
Matoro TBS
Historiahirnahdus Historiahirnahdus
Viestit: 385
Paikkakunta: Vorsa

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Pave » 10 Huhti 2014, 18:12

(joskin ssteemi hajosi jossain vaiheessa eikä uusia voitu enää lähettää takaisin)


Minusta hyvä selitys systeemin hajoamiseen voisi olla se, että kun Suuren Mullistuksen aikaan Mata Nui joutui koomaan ja pötkähti Vesi Kuuhun, niin Punainen tähti joutui liian kauas MU:sta ja niiden välinen "elävien ja kuolleiden kulkutie" katkesi.
This is fine.
Avatar
Pave
Viestit: 151
Paikkakunta: Hell

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Guardian » 11 Huhti 2014, 10:28

En näe Punaisen tähden selittämisellä mitään funktiota Klaanonin sisällä. Siksi en koe, että siitä on edes hedelmällistä puhua.

Haluan kuitenkin käyttää hetken selittääkseni, miten pahasti Greg pilasi Punaisen tähden ja sen jatkeena koko rakentamansa sarjan. Ja näyttää, miksi Klaanon on olemassa ja miksi me ymmärrämme tätä maailmaa niin paljon paremmin ja hienommin kuin sen tekijät. Aika surullista.
Reinkarnaatiossa ei ole mitään vikaa. Uskonnollisena ajatuksena elämän ja kuoleman kiertokulku vielä sopii Bionicleen, tai olisi ainakin sopinut niinä aikoina, jolloin myytit ja uskomukset rakensivat tarinan tunnelman ja sen selkärangan. Eikä täten ole mitään vikaa edes siinä, että Punainen tähti on kuoleman ja uuden elämän jälkeinen välitila. Universumin elementtinä se on hyvin pohjustettu ja mystisyydeltään tarpeeksi voimakas, että selitys siitä voisikin olla jotain noin suurta.

Ongelma on käsittelyssä.
Tässä vaiheessa Greg oli jo lakannut välittämästä ja antanut kaiken mystisyyden kuolla pois. Sen sijaan, että hän olisi puhunut Mata Nuista Suurena Henkenä, jumalana, hän oli jo siirtynyt käyttämään täysipäiväisesti sanaa "robotti". Kyllä. Sarja, jonka viehätys perustui osittain siihen, että mekaaniset olennot eivät tienneet olevansa mekaanisia ja rakensivat kulttuureita, yhteisöjä, uskoivat uskomuksiin ja välittivät toisistaan vaihdettiin kylmästi roboteiksi, jotka joku jossain oli joskus luonut. Ja sitten Punainen tähti ei ollutkaan elämän ja kuoleman välitila. Se oli respawn-aula, jossa kaikki kuolleet hahmomme elivät ja voivat hyvin.
Reinkarnaatiossa ei ole mitään haikean kaunista, jos se ei muuta mitään. Jos kuolema on vain hidaste, ja maanpäällinen elämä jatkuu kunnes kohtalo on täytetty. Jos Tähti vain siirtäisi sielut takaisin kiertoon maailmassa täysin uusissa kehoissa, mutta ei. Se teleporttaa hahmojen ruumiit sisälleen, jossa ne "korjataan" ja lähetetään takaisin.

Ja tässä kohtaa nousee tosi ikäviä huomioita koko tarinan luonteesta.
Hahmomme eivät voi kuolla ennen kuin ovat täyttäneet mielivaltaisen ja epämääräisen "kohtalonsa". Kaiken menettänyt soturi ei voi tehdä epätoivoista päätöstä ja päättää tuskaisaa elämäänsä. Hänet lähetetään takaisin.
Jossain sen rakettirepputähden sisällä on algoritmi, johon on kirjoitettu jokaisen maailmamme elävän olennon koko elämä. Mikään päätös minkä he tekevät ei ole heidän käsissään, sillä jossain ylhäällä taivaalla lentää paskojen sadistitiedemiesten perinnön viimeinen haltija, kylmä punainen kone, joka päättää, kuka elää ja kuolee. Ja kukaan universumissa ei tiedä tästä taikka sitten voi sille mitään.
Kaikki ovat lopulta sätkynukkeja moraalisesti kieroutuneelle luojarodulle. Omia päätöksiä ei ole.

Tajuatteko nyt, miksi en halua kirjoittaa tuollaista universumia?
Avatar
Guardian
hevosia hevosia
Viestit: 368
Paikkakunta: En Voi Vastata Tuohon Kysymykseen

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Domek the light one » 15 Huhti 2014, 19:31

Gurtun viestille ei voi muuta kuin antaa peukkuja ylös:
Kuva

Mutta joo, heittelin tuonne BZP:lle kieli puoleksi poskessa olevia viestejä jotka oikeastaan saattavat antaa joitain ideoita:
"Ovatko Icarax ja Krika hyviksiä?"
No. They just assume they have something akin to "morality". They don't.

"Olmak?"
Olmak never created gates to material realities, because there was never any. It was a key to something much higher.
Not a bearded Spock, but a Gandalf's Garden.

"Makutan sukupuolet?"
Gender is an artificial construct.
The Makuta knows this.

After all, we know that Makuta are essentially born from the same base energy (or, given their association with Nothing and anti-life, "anti-energy"). Inevitably, when you part of the unifying force of void and entropy, it would stand to reason that some Makuta would have the false sense of grandeur to proclaim themself as "the individual", the one amidst many.

Of course, this becomes fallacious when inevitably they all serve the same purpose anyway, and in many ways all have the same mind, this only further drives them to doing stunning and horrible feats of power, literally sacrificing all else to chase that doomed desire, and that drives them further into pure madness.

Which, as stated, only serves to accelerate the grand purpose of that Makuta-nature.

Gender in Makuta are thus, only a side-product of this failing endeavor of finding the Self.

"Naamioiden muodot"
After all when we think about it, in Polynesian cultures masks are used as totemic symbols. Ethos in a form of a physical construct.

Take for example; Hau is used as the symbol for not only Tahu, the leader-spirit of the god-heroes, and of protection and shielding. In its refined Kanoka form, it becomes that of growth and regeneration.

It only stands to reason then that the pantheistic god of Bionicle, Mata Nui, would also then be represented by Hau. For isn't that what Mata Nui is? Protection instigating growth?

[...]That is, the interesting fact that Makuta themselves have two faces, or are represented by a mask with two faces, both of which beneath them hide something very horrifying. They are literally "two-faced". Fitting for something based on falsehoods and depravity.
Also interesting is how when Makuta chose a sickly Matoran in his form, his mask was of Hau, the symbol of protection and growth. There is something more beneath to the idea of shapes correlating with their powers here. The classical alchemical idea of symbols interchangeable with the reality.

[...]Actually, this also works when you think of this using the idea of Makuta's two faces, which one of them sort of resembles a Hau. Remember, Makuta's former duty was to protect the god and its world. So yeah. Hau.
Avatar
Domek the light one
Viestit: 40

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Matoro TBS » 22 Huhti 2014, 10:15

Tiedättekö kuinka ärsyttävää on kirjoittaa menneistä tapahtumista, kun ei voi käyttää suoria vuosia? Tai historiasta, kun ei ole vuosilukuja?

Bioniclen historia on naurettavan pitkä. 100 000 vuotta. Minusta tuntuu, että valtaosa klaanonin kirjoittajista ei ole ihan täysin sinut noin tarpeettoman pitkän historian kanssa, etenkin koska se tekisi valtaosasta hahmoja tuhansia, ellei kymmeniätuhansia vuosia vanhoja. Jos joku viettää kymmenentuhatta vuotta treenaten taistelua, en usko, että sillä olisi enää ihan hirveästi kasvuvaraa. Ylipäätään sellaisten aikojan jälkeen harvan asian pitäisi yllättää enää ketään. Siispä olisi loogista pätkiä kaanon-aikajanan vuosia.

Entäpä ajanlasku? Tällä hetkellä pitää sanoa vain "x vuotta sitten", joka on aika hankala, kun ottaa huomioon, että aika kuluu. Greg itse käytti tätä tapaa, mutta maailman asukeilla luulisi olevan jokin kiinnekohta josta he laskevat aikaa. Itse pidän ajatusta Tolkien-tyylisistä "ajoista" hienona - suuret tapahtumat aloittavat uuden ajanlaskun.

Väsäsimme viime miitissä yhden version aikajanasta, jossa jokaisesta Gregin vuosiluvusta oli heitetty kaksi nollaa pois. Siitä tuli tällainen raakaversio:

(Tässä vaiheessa vuodet ovat ilmaistuina ennen Suurta Mullistusta, joka oli vuosi 0).

1 000 eSm Metru Nui perustettiin ja matoranit kolonisoivat maailmaa. Ritarikunta ja Veljeskunta perustettiin; kaikki lajit luotiin.

950-800 eSm käytiin Kuuden Kuningaskunnan sodat. Ilmeisesti tämän jälkeen Veljeskunta eliminoi valtaosan barrakien entististä alamaisista. Mielenkiintoista on, että Pimeyden Metsästäjät perustettiin jonkin sisällissodan seurauksena heti Barraki-sotien jälkeen.

795-791 eSm oli matoranien sisällissota. Saman vuosisadan puolessavälissä Spiriah leikki skakdien geeneillä ja vahingossa koko Zakazin. Maailma näytti olevan aika ikävä paikka Barrakien jälkeen. Good job, Makuta.

600 eSm aikakirjoista puuttuu pari viikkoa, koska Mata Nui pysäytti ajan ja heitti maailmaan Av-Matoraneita jotka eivät muistaneet mitään menneisydyestään, esimerkiksi Takuan. Kenties niiden kohtalo oli vakauttaa maailmaa hobittimaiseen tapaan pienillä sankariteoilla. Joitakin vuosisatoja tämän jälkeen Makutoiden ”evoluutio” huipentui siihen, että niiden sisuskalut sulivat antidermikseksi.

Seuraava vuosi, jonka Greg meille antaa tällä ajanlaskulla, on 150 eSm, vuosi jona Dumesta tuli Turaga. Ilmeisesti sitä edeltäneet vuosisadat olivat aika rauhanomaisia.

70-50 eSm tiedämme lähinnä Metsästäjien puuhista sekä Toa-ryhmästä, joka yritti paljastaa Veljeskunnan kaappiluurangot kaivertamalla tiedot Makoki-nimiseen kiveen. Pirakat tekivät debyyttinsä. Luulen, että Zakazin sisällissota alkoi hiljetyä tässä vaiheessa. Eihän se kestänytkään kuin mitä, 700 vuotta? Pirakoilla ainakin oli tylsää, sillä ne yrittivät kaapata vallan TSO:lta.

”Joskus ennen vuotta 40 eSm” keksittiin Kralhit, Vahkit, Kanokat ja Metru Nuin vauhtiputket. Eli käytännössä koska vain, mutta ilmeisesti ne ovat suhteellisen uusi keksintö. Tässä ei kyllä ole järkeä, koska jos kanohit tehdään kanokoista ja matoran tarvitsee kanohia elääkseen, eikö kanoheita olla osattu tehdä ennen? Huono tuuri niille matoraneille jotka hukkaavat naamionsa.

Samoihin aikoihin TSO vaati tukikohtia Metru Nuilta. Dume kieltyätyi, ja TSO heitti Kanohi-lohikäärmeen sinne. Toa Mangai pieksi sen ja myi eräälle Roodaka-nimiselle Xialaiselle. What could possibly go wrong? TSO yritti myös kidnapata Dumen, mutta Pirakat sössivät jutun.

30 eSm shit got real. Vain vähän aikaa sitten Toa Tuyet oli megalomaniassaan löytänyt Nui-Kiven; ilmeisesti Metsästätkin etsivät sitä. Lhikan veti kaikkia turpiin. TSO julisti lopulta sodan Metru Nuille (hei, se kokeili ensin diplomatiaa, uhkailua ja salamurhia? Ehkä se ei olekaan niin paha despootti kun ajattelemme). Zamor oli ilmeisesti kovin uusi keksintö Greg-aikajanalla – se keksittiin vasta sodan aikoihin. Mikä tarkoittaa sitä, että Zakazin sisällissota olisi pääosin käyty ilman zamoreita.

25-13 eSm Veljeskunta alkoi kehitellä Fohrok-armeijaa. Ne myös ryöstivät Artakhalta Avohkiin, minkä jälkeen Artakha alkoi sulkea saartaan kaikelta. Toa Hagahit eivät ilmeisesti tykänneet työnantajansa uudesta politiikasta, vaan ottivat Makutoilta Avohkiin ja Makoki-kiven ja lähtivät. Ensimmäiset maininnat Visorak-laumasta on tältä ajalta – kerrotaan, että Sidorakista tuli niiden kuningas ja että ne tuhosivat Torangan (Tongun lajin saari, right?). Joka on oudon myöhään aikajanalla. Visorakien pitäisi ilmeisesti olla aika uusi juttu.



Koko aikajanan voi jakaa karkeasti kahteen osaan - vuosiin 1 000-700 ja vuosiin 100-1. Välissä on käytännössä tyhjää. Ja aikajana on tosi ahdas nykyaikaa kohti edetessä. Melkein kertoisin kaikki vuodet 150 jälkeen kahdella. Ja siirtäisin Visorakien ilmestymisen paljon, paljon aiemmalle ajalle; samoin varmaan kanokoiden ja zamorien keksimisen. Olisi loogista, jos ajanlasku alkaisi Metru Nuin perustamisesta, jolloin luvut käännettäisiin - Barrakisodat käytiin vuosina 50-200; matoran-sisällissota 205-9. Zakazin kokeet 250. Dumesta tuli turaga (tästä eteenpäin vuodet kaksinkertaistetut) vuonna 700 ja Metru Nuilla sodittiin vuodet 940-950 (tai ehkä sen voisi venyttää vuosiin 939-945). Tällä hetkellä elettäisiin suurinpiirtein vuotta 974. Hoo, minähän pidän tästä ajanlaskusta. Kommentteja?
"We've always defined ourselves by the ability to overcome the impossible. "
Avatar
Matoro TBS
Historiahirnahdus Historiahirnahdus
Viestit: 385
Paikkakunta: Vorsa

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Dr.U » 22 Huhti 2014, 11:49

Minusta tuo on varsin järkevä idea. Se tekisi Umbran iästäkin paljon helpommin käsiteltävän. Olen kirjoittanut hänen luomisestaan ja Metru Nuin sekä Karda Nuin varhaisajoista joissa hän on ollut mukana. Haluaisin säilyttää nuo oaana hahmoni tarinaa ja nollien putoaminen pudottaminen palvelisi hahmon iän määrutystä paremmin. En näe Umbraa minään Gandalfiakin muinaisempana olentona.
"Come on Ace! We have a work to do!"
Avatar
Dr.U
Viestit: 216
Paikkakunta: Feterra-Asema

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Guardian » 22 Huhti 2014, 16:16

En sinänsä vastusta ajatusta, mutta en itse tule kajoamaan tarkkoihin lukuihin missään vaiheessa Klaanonia. Juoniaukkojen ja aikamatkustamisen välttely on yksinkertaisesti helpompaa näin.

Pidän sinänsä tiivistetystä aikajanastanne. Saa maailmanhistorian kuulostamaan heti paljon tiiviimmältä ja siten realistisemmalta. BS01:n kuvottava aikajanan irvikuva on täynnä tuhansien vuosien aukkoja, jolloin maailmassa ei ilmeisesti tapahtunut yhtään mitään. Siinä on järkeä vain, jos matoran-universumin vuodet ovat todella, todella lyhyitä.

Ennen kuin lähdemme hyväksymään tätä Klaanonin sisällä viralliseksi, pitäisin asiasta äänestyksen. Näin isoa asiaa ei vain kirjoiteta sisään ja toivota, että se käy kaikille.
Avatar
Guardian
hevosia hevosia
Viestit: 368
Paikkakunta: En Voi Vastata Tuohon Kysymykseen

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Keetongu » 22 Huhti 2014, 17:20

Keskustelimme tästä aikaisemmin sätissä ja minusta tuntuu, että vuosijako ei toimi ison jättirautaukon sisällä samalla tavalla kuin pyöreällä valon- ja energianlähdettä kiertävän planeetan päällä. Lisäksi tuntuu siltä, että Makutain Veljeskunta, Mata Nuin Ritarit ja Arthakan pellet ovat kirjoitteneet itse suurimman osan historiasta, ja koska historian voittajien kirjoittamaan, sen luotettavuudesta ei voi olla varmoja. Jossain pohjoisen mantereen syrjäseuduilla on tuskin kuultukaan Zakazin sisällissodasta, sillä matoranit, jotka ovat suurin maailman väestöryhmistä, ovat kyläkeskeisiä työntekijöitä: Muistakaa, että Takuaa pidettiin kummajaisena, koska hän matkaili eri kylissä yhden saaren sisällä, ja miettikää sitten koko valtavaa maailmaa.

On myös otettava huomioon, etteivät vuodenajat ilmeisesti vaihdu samalla tavalla koko maailmassa, ja koska auringot ovat ilmeisesti vain aukkoja tai valokiviä Mata Nuin kehossa, ei kaikkialla vuosikiertoa voi niiden perusteella mitata. Mikään ei myöskään sano, että vuoden pitäisi olla tuolla 365,25 vuorokautta. Kukaan ei varmasti tiedä muovisoturimaailman todellista historiaan, joten suora viittaus tarkkoihin vuosilukuihin tai päivämääriin on tuskin koskaan tappavan tarpeellista, ainakaan yleismaailmallisesti.

Muistakaa, ettemme ole mitään velkaa Gregin fanifiksönille. MNOGimpi parempi.
Avatar
Keetongu
Viestit: 209
Paikkakunta: Loputtoman kuiskeen kanjoni Hervanta-Metrussa
Offline

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Pave » 22 Huhti 2014, 17:56

30 eSm shit got real. Vain vähän aikaa sitten Toa Tuyet oli megalomaniassaan löytänyt Nui-Kiven; ilmeisesti Metsästätkin etsivät sitä. Lhikan veti kaikkia turpiin. TSO julisti lopulta sodan Metru Nuille (hei, se kokeili ensin diplomatiaa, uhkailua ja salamurhia? Ehkä se ei olekaan niin paha despootti kun ajattelemme). Zamor oli ilmeisesti kovin uusi keksintö Greg-aikajanalla – se keksittiin vasta sodan aikoihin. Mikä tarkoittaa sitä, että Zakazin sisällissota olisi pääosin käyty ilman zamoreita.


Kyllähän Zamoreja ja Zamorien esiasteita on ollut käytössä jo 79 000 vuotta sitten (Gregin aikajanan mukaan) ja mielestäni ennen sitä. Jovanin tiimi käytti niitä ensimäisenä.
Itse tykkään ajatella, että zamorien esiasteet olisivat olleet enemmänkin lasikuulia tai kranaatteja, jotka laukeavat joko hajoamalla tai räjähtämällä.
This is fine.
Avatar
Pave
Viestit: 151
Paikkakunta: Hell

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Snowie » 30 Huhti 2014, 00:04

Kas näin. Suurimman sallittavan epätarkkuuden ystävänäkin ymmärrän tällaisen työvälineen tarpeellisuuden. Koska edellinen karttamme on ehkä jostain vuodelta 2011, otin asiakseni päivittää tämän. Tai siis julkaista päivityksen, eh. Tämä kyseinen vedos esittelee luonnonmaantieteellisiä oloja, asutuskeskuksia ja teitä. Tummanvihreä on metsää, vaaleanvihreä avarampaa maastoa, ehkä peltoa, harmaa vuoristoa ja violetti tundraa/yleisesti ikävää mestaa. Punaiset ja oranssit pallerot kuvaavat kyliä ja viivat teitä.

Kuva

Älkääkä ottako tätä väärin, ei tuo ole mikään tarkka kuvaus. Toivottavasti tällä vain voi kiertää pari juoniaukkoa ja epäjohdonmukaisuutta. Kaikki viestit ikinä on pyritty ottamaan huomioon tätä suunniteltaessa. Kyllä, myös alkuseikkailut, joista ette muka pidä.

No okei siellä ei ole Järviseikkailun järveä. Se on tuossa Kummitusten Suon korvilla. Ai mitä, ette näe Suotakaan? Öööh, se on tuossa Lehu-metsän pohjoisosissa. Ai Lehua ei merkitty? No se iso metsä...

Okei, tämä on prototyyppi.

MUOKS: Make esitti asiallisen kysymyksen muista nimetyistä kylistämme. Niitä ovat ainakin:

Ko-Huna-Koro
Pikkuruinen iglu- ja hökkelikylä Adminvuoren (???) rinteillä

Ruki-Koro
Etelärannikon kalastajakylä

Lehu-Koro
Lehu-metsän etelärajalla sijaitseva kylä

Tahtorakin askelma
Pohjoisens suurin kylä, sijaitsee vuoren länsipuolella, missä vuorenrinteet kohtaavat meren

Komau-Kaya-Koro
Itärannikon kalastajakylä

Kartiala
Rol-Horii
Dek-Koro
Tho-Koro
Viimeksi muokannut Snowie päivämäärä 30 Huhti 2014, 12:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva
Avatar
Snowie
Viestit: 152

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Guardian » 30 Huhti 2014, 11:53

Klaanon alkaa olla siinä vaiheessa, että minusta edes vähän tuota tarkempi kartta voi olla jo paikallaan. Tietty sinne väliin voi kirjoittaa uusia kyliä tai hassuja mäennyppylöitä, mutta jo mukaan kirjoitetuista paikoista olisi hyvä lyödä jotain lukkoon. Ei ihmisten luovuuden rajoittamisen takia, vaan avaruus-aikajatkumon loogisuuden säilyttämisen nimissä. Ja yksinkertaisesti asioiden helpottamiseksi.
Viimeksi muokannut Guardian päivämäärä 30 Huhti 2014, 11:57, muokattu yhteensä 2 kertaa
Avatar
Guardian
hevosia hevosia
Viestit: 368
Paikkakunta: En Voi Vastata Tuohon Kysymykseen

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Snowie » 30 Huhti 2014, 11:55

Guardian kirjoitti:Klaanon alkaa olla siinä vaiheessa, että minusta edes vähän tuota tarkempi kartta voi olla jo paikallaan. Tietty sinne väliin voi kirjoittaa uusia kyliä tai hassuja mäennyppylöitä, mutta jo mukaan kirjoitetuista paikoista olisi hyvä lyödä jotain lukkoon. Ei ihmisten luovuuden rajoittamisen takia, vaan avaruus-aikajatkumon loogisuuden säilyttämisen nimissä. Ja yksinkertaisesti asioiden helpottamiseksi.


Sa-saanko minä julkaista version, jossa kaikki kylät on nimetty? Eikun, joo, voisimme hieman suunnitella tätä tarkemmaksi.
Kuva
Avatar
Snowie
Viestit: 152

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Guardian » 30 Huhti 2014, 11:58

Jos sinulla on sellainen, kukaan ei varmaan vastusta sen esittämistä.

Lisäksi. Nuo pari lähisaarta. Niillä täytyy olla joku funktio. Okei, siellä on Veljeskunnan saari/saaret(Ilmeisesti niissä on joku hassu tosi pieni maasilta jonka takia sitä kehtaa kutsua yhdeksi saareksi) ja siitä pohjoiseen katakombisaari. Mutta entä nuo kaakon/idän kaksoset? Mitä niillä on, jos ylipäätään mitään? Miksi niiden taktisesta merkityksestä ei ole puhuttu sanaakaan?
Avatar
Guardian
hevosia hevosia
Viestit: 368
Paikkakunta: En Voi Vastata Tuohon Kysymykseen

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja MaKe@nurkka|_.) » 30 Huhti 2014, 12:07

Joskus taidettiin puhua siitä että joku pikkusaari olisi paikka jonne Klaanilaiset sekä Nazorakit/muut allianssiörmyt voisivat matkata keskustelemaan/neuvottelemaan tasavertaisina tai jotain. Näin siis jotenkuten muistelisin.
Avatar
MaKe@nurkka|_.)
Nakke Nakuttaja Nakke Nakuttaja
Viestit: 210
Paikkakunta: Sonicinlammikko

EdellinenSeuraava

Paluu Klaanon-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron