Paluu Klaanon-keskustelu

Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Domek the light one » 02 Tammi 2014, 21:52

Joo, tiedätte jutun. Klaanon maailmanrakennusta.

Kirjoitetaan ylös Klaanonin maailman maailman eri aspekteista ja samalla keskustella niistä muualla kuin chatissä, jotta kaikki saavat osallistua ideoinnissa.

Tässä olisi siis lyhyt katsaus mitä olemme keksineet Klaanonille:

Barrakien lajeista
Yleisesti ottaen kuusi kansaa jotka ovat nykyään harvassa tai levittäytyneet kaikkialle MUssa. Eivät omista erityisiä voimia kuin Toat ja Skakdit, eivätkä kykene käyttämään naamio-voimia kuten Toat.

Pridakin laji, eli Selakhilaanit:
Entisen Selakhian yhtenäisen tasavallan kansa, mikä on hajonnut useiksi pikkuvaltioiksi Kuningaskunta Sodan jälkeen. Pridakin aikaan sotilaallinen kansa, mutta nykyään ovat hajannainen.
Hieman Toia pidempiä, usein väriltään valkoisia.
Uskonto keskittyi sokean jumalatar Qynen palvomiseen, mutta Mata Nui-usko on olemassa.

Kalmahin laji, eli Lonkeronomadit:
Vaeltava ratsastajakansa (lue: Mongolit ja Dothraki), joka on levittäynyt myös kaikkialle sodan jälkeen. Kuudesta Barrakien johtamasta kansasta se, joka ujostelemattomasti halusi vain valloittaa alueita itselleen. Kalmah oli lajille tyypillinen tapaus.
Kyllä, he ratsastavat kalmari-ratsuilla.

Takadoxin laji, eli Krikcitin Pappismiehet:
Uskonnollinen ja rauhanomainen vaeltajakansa, jotka eivät usein sekannu muiden asioihin. Takadox lajin valitettava poikkeustapaus.
Ainoa kansa, jolla on erikoiskykyjä, eli hypnoosi.

Ehlekin laji, eli Syväläiset tai heidän kielessä, Mahriakit:
Zakazin järvessä asuva ankeriaan kaltainen kansa, eli setti-Ehlek ei ollut mitenkään erilaisen näköinen verrattuna muihin lajin edustajiin mutantoimisesta huolimatta.

Mantaxin laji:
Kansa, josta tiedetään kaikkein vähiten. Muukalaisin kaikista ja moraalit erittäin omituisia.


Stelt:
Sidorakin laji, eli Aristokraatit:
Entisten kunniakkaan Sumu-Aristokraattien imperiumin jälkeläisiä. Nykyään vain turhamainen ja rappioutunut keisarikunta, joka ei enää kykene pyydystämään entistä loistoaan. Mieti Rooman imperiumi sen myöhäisillä ajoilla, mutta sitäkin vähemmän siisti.

Krekan laji, eli Peikot:
Xian kielellä Trolleja. Aristokraattien alistama kansa.

Gladiaattorin laji, eli Orjat
Aristokraattien orjuuttama kansa. Mitä nyt lisättävää siinä.

Steltin Matoralaiset ja muut sekalaiset kansat:
Edustavat Steltin keskiluokkaa.

Pohjoinen Manner:
Mantereen itärannikolla on paljon Metru Nuihin yhteyksissä olevia matoran-siirtokuntia (joista yksi muistuttaa dieselpunk-meksikoa), sekä paljon muinaisia raunioita ja pieniä kuningaskuntia, jotka elävät suurinpiirtein rauhassa.
Trem Kromin niemimaa:
Aikalailla samankaltainen kuin mitä Kaanonissakin. Asukkaat sekalaisesti eri kansoista muodostunut. Yleisesti Matoralaisista ja lonkeronomadeista.
Kylät ja kaupungit rakennettu isompien rakennuksien sisään suojatakseen tuhkamyrksyiltä. Kylät, jotka ovat rakennettu laaksojen väleihin tai ovat lonkeronomadien omistamat yleensä vain yksinkertaisten muurien takana.
Arkitehtuuri vastaa Olda Tongunan tyyliä (mieti se yleinen Matoralainen kylä design), mutta orgaanisempi ja altoilevampi (mieti Morrowindin Ald'ruhn).

Aristokraattien linnakkeiden rauniot yleinen näky.

Etelänen Manner:
Pohjoinen rannikko on hyvin ankea vuoristojen ja kylmin merivirtojen takia. Sisemmällä seutu on hedelmällistä laaksoa ja paljon väkeä. Mantereen pohjoispäässä kulttuuri on hieman aasialaistyylinen. Athistit ovat esimerkiksi syntyneet täällä, samaten Toa Atya.
Huomioitava on, että kuten oikeassakin maailmassakin, ei etelän manner ole mikään suora aasialaisvastine. Esimerkiksi mantereen luoteisrannikolla on beduiinien kaltaista kansaa, samaten merirosvoja.

Toat ovat Etelä mantereella erilaisia. Miekka on palvottu ja pyhä asia Etelän Toille ja yleisen Toa-koodin sijaan on heillä paljon soturimaisempi ja ankarampi järjestelmä käytössä.

Athismi:
Uskonto ja filosofinen aate etelältä, jonka perusideana kuuluu syyn ja seurauksen olemassa oloon, mikä tarkoittaa, että kaikki ovat itse vastuussa omasta tulevaisuudesta. Uskontoon kuuluu Isä Athin palvominen, Suuri Henki joka loi elämälle mielen ja sielun.


Ja nyt pari sekalaista ideaa:

- MU:ssa on Vanha Mataian kieli, josta Matoralaisten nykykieli on polveutunut. Useat sanat kuten juuri "Kanohi", "Ta-", "Hau" ja "Rahi" ovat lainasanoja Vanhasta Mataiasta. Vähän kuin latina ja sen suhde eurooppalaisiin kieliin.

- Metru Nui on teknologinen paratiisi, jolla oli hankala historia. Matoralaisten sisällissodan jälkeen, Dume julisti teologisen ja poliittisen vallankumouksen; "Uljas-Uusi-Suunta", joka toisi Metru Nuin takaisin jaloilleen. Hallinto oli tosin ankara ja useat olivat hyvin kriittisiä tähän. Myöhemmin joskus Toa-Pimeyden Metsästäjä sodan aikana tai sen jälkeen Dume uudisti liikken, jolloin siitä tuli paljon vähemmän byrokraattinen kuin se oli aluksi.

- On olemassa abstrakti maailma, "Kaita-Maailma", jossa Toa Kaitojen henget ovat syntyneet. Kaitaksi tulemiseen vaaditaan erittäin vahva side siihen sekä Toien välinen yhtenäisyys. Tämän takia vain Toa Matat/Nuvat ovat ainoita, jotka kykenevät yhdistymään Toa Kaitaksi.

- Arthakalla on enemmän kuin pari luurankoa kaapissaan.

- Toan ja Matoralaisten veri riippuu siitä minkä värinen on. Ta-Matoralaisilla on punainen, Ga:lla sininen, Onu:lla musta, jne.
Nazorakien verta on vihreää ja Selakhilaanien helmiäiskultaa.

- Sukupuolet ovat hieman helpompia kuin kaanonissa, sillä se ei rajoitu elementtien takia. Toki Ta-Matoralaisia miehiä on esimerkiksi enemmistössä, mutta naispuolisia Ta-Matoralaisia ei ole muukalainen näky.

- Uskonto ja työnteko ovat Matoralaisille yksi ja sama asia. He uskovat, että työnteolla he palvovat jumalaansa Mata Nuita, ja palvominen pitää Mata Nuin elossa. Tämän takia usein on ammatteja, jotka yhdistävät teologian ja filosofian sekä työammatin toisiinsa esim. Rauhan Akolyytit, Vaurauden veistäjät ja Yhtenäisyyden arkkitehdit.

- Makutat ovat syntyneet yhdestä samasta olemuksesta (PAHUUDEN SAMMIOSTA), ja kaikkein kuuluvat loppujen lopuksi yhteen samaan kokonaisuuteen ja mieleen ("Tyhjyys"), vaikka ovat jollain tapaa myös konkreettisesti eroavia toisitaan.
Tämä tekisi MN:n Makutan ja Miserixin valtataistelusta vähemmän Decepticon-valtataistelua ja enemmän saman olemuksen persoonallisuuksien taistelu Makuta-valtavirran edustamisesta.

- Super Toa Santor on luchador Toa. Koska Santor -> Santo -> EL SANTO

- Lumiukot salaisesta lumiukkosaaresta voivat käyttää Kanohia. Se on KLAANONISTA nyt


Jos mitään lisättävää tai kommentteja on, kertokaa toki.
Avatar
Domek the light one
Viestit: 40

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Manfred » 03 Tammi 2014, 13:04

Geellä oli mielenkiintoinen näkemys siitä, että kun yksittäiset makutojen mielet erkanivat substanssista PAHUUDEN SAMMIOSSA omiksi erillisiksi entiteeteikseen, MN:n Makuta oli viimeinen.

Minä haluan ajatella, että kun se putkahti sieltä antidermiksestä, kaikki ei ollut kunnossa muutenkaan. Se sai sen kaiken, mikä ei kelvannut niille muille. Sen kaiken tyhjyyden. Ja se määritteli sen. Se ei tarvitse minusta mitään todellista Freudian Excusea. Se oli se massa, mitä jäi, kun kaikki yksittäiset mielet erkanivat isosta alku-antidermiksestä. Ja mikä on sellaista sairasta paskaa, joka ei kelvannut Zumonkaan päähän?
Kuva
Avatar
Manfred
Technodiktator Technodiktator
Viestit: 166
Paikkakunta: Ei enää Lappi eikä pohjoinen
Offline

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Domek the light one » 03 Tammi 2014, 14:24

Siitä puheen ollen, myös tuli puheeksi Manun kanssa miten makutat toimivat yleisesti entiteetteinä.
Ehdotin, että siinä olisi jonkin määrän ambiguiteettiä.

Eli toisaalta Makutat olisivat melko lähellä miten virallinen kaanonkin, paitsi tietenkin enemmän arvokkuutta ja oikeastaan kaikin määrin parempia kuin kaanonissa, mutta toisaalta se kaikki saattaakin olla vain fasadi.
He saattavat olla juuri tämä Eldritch Abomination-New Gods-Time Lordeja, mutta sitten taas jotain aivan muuta. Näennäisesti eri asiat saattavat olla hyvinkin sama asia..
Makutat ovat valheen ja petoksen olentoja. Kukaan ei tiedä, eivät välttämättä Makutat itsekään, mitä he oikeasti ovat.
Avatar
Domek the light one
Viestit: 40

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Matoro TBS » 06 Tammi 2014, 22:16

Mistä prototeräs tulee?

No, syväläisten kynnet ovat orgaanisia ja ne ovat prototerästä. Kun skakdit ottivat syväläisiä orjiksi, ne leikkasivat näiden kynnet ja sulattivat, ja myivät eteenpäin esimerkiksi Xialle ja Nynrahille.

Kaikki prototeräs maailmassa on taottu orjien irtileikatuista kynsistä. Ja Makutat kirjaimellisesti pukeutuvat niihin.
"We've always defined ourselves by the ability to overcome the impossible. "
Avatar
Matoro TBS
Historiahirnahdus Historiahirnahdus
Viestit: 378
Paikkakunta: Vorsa

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Guardian » 06 Tammi 2014, 22:18

Matoro TBS kirjoitti:Mistä prototeräs tulee?

No, syväläisten kynnet ovat orgaanisia ja ne ovat prototerästä. Kun skakdit ottivat syväläisiä orjiksi, ne leikkasivat näiden kynnet ja sulattivat, ja myivät eteenpäin esimerkiksi Xialle ja Nynrahille.

Kaikki prototeräs maailmassa on taottu orjien irtileikatuista kynsistä. Ja Makutat kirjaimellisesti pukeutuvat niihin.

Kaikki hyväksyntäni tälle. Tekisi prototeräksestä sekä harvinaisempaa että moraalisesti arveluttavampaa.
Avatar
Guardian
hevosia hevosia
Viestit: 364
Paikkakunta: En Voi Vastata Tuohon Kysymykseen

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Dr.U » 07 Tammi 2014, 12:12

Itse pitäisin enemmän siitä että Prototeräs olisi enemmän valyrialaista terästä muistuttavaa salatiedettä, vaikka Artakhan opettamaa. Sitä osaisivat valmistaa vain muutamat tahot ja nekin olisivat jotain seppäsenseitä. Tai sitten ne piilottelisivat universumissa koska Ritarikunta yrittää hiljentää kaikki Artakhan sijainnin tietävät. Ehlekin lajilla kun kaanonissa on kynnet siitä syystä että ritarikunta antoi ne niille aseiksi... Toisaalta nuo puolet voidaan yhdistää toisiinsa, koska syväläisten tappaminen voisi olla helpoin tapa saada prototerästä.

Domek alkoi eilen nillittämään siitä että missä menee raja parodioinnin ja viittausten kanssa universumissamme. Itse pidän siitä että teemme pöhköjä nimiväännöksiä tai viittauksia, olenhan itsekin tehnyt niitä liian monta. En haluaisi tehdä mitään tiukkaa linjaa, mutta ymmärrän kyllä jos joku haluaisi pitää kontrollia yllä ettei mitään Steve Jobseja tapahtuisi koko ajan tarinassamme. Toisaalta oudoimmat asiat voidaan retconnata epäluotettavalla kertojalla, joka on syönyt liikaa sieniä tai ottanut Nisdey-alkoholijuomaa(tämä taisi mennä jo yli, mutta näen ainakin biomekaanisia pinkkejä elefantteja).

Itse en keksi pahemmin lisättävää tähän Oppaaseen, mutta ehkä voisimme tehdä jonkun Klaanon-tietosanakirjan kuin vanhalla foorumilla oli Klaanille. Se linkittäisi Klaanon Wikiaan. Ja olisi kiva jos saisimme Klaanonin aikajatkumon tänne foorumille päivitettynä tai jotain. Tämä tarina on paisunut niin paljon että asioita tuppaa unohtumaan kun viestit jakaantuvat yli kolmelle vuodelle.

Mikä muuten on Klaanonin hypoteettinen kanta Aikaan ja Elämään elementtivoimina? Gregin mukaan elementtivoima on asia jota vain Toa voi hallita ja sen mukaan Aika ja Elämä eivät ole elementtivoimia. Greg lisäsi myös Luomisen naamion Legendaarisiin naamioihin, mutta en itse näe sitä legendaarisena, koska sillä ei ole edes virallista nimeä tai siitä ei ole kuvaa ja se on legendaarinen vain fanien takia.

Toa-Kaitoidasta vielä. Itse en haluaisi antaa vain Toa Mata-tiimille sitä iloa että ne voivat muuttua Kaidoiksi. Ne käyttivät sitä kikkaa vain MNOGn lopussa ja Wairuha Nuva syntyi Bohrok-Kalien ollessa ongelma. Minusta on hyvin mahdollista että monta vuosisataa tai vuosikymmentä toisensa tunteneet Toat voivat muodostaa myös Kaidan. Tai Nuin. Gregin mukaan Toa Nui ei ole mahdollinen, mutta miten sitten Matoranit ja Turagat voivat sellaisen muodostaa? Minusta tätäkään ei pitäisi vain hylätä, sillä idea Klaanilais-Nuista olisi perin houkutteleva. Ja pystymmekö sallimaan lajiväliset DNA-fuusioitumiset, jos ne palvelevat tarpeeksi hyvin tarinaa?

Karda Nui tuli tässä myös mieleen. Umbra muistaa hämärästi joitain asioita elämästään siellä. Hän asui siellä vain pari kuukautta kun universumia luotiin. Muistot ovat hajanaisia ja U voi pinnistää muistiaan jos haluaa muistaa jotain niin pitkältä aikaväliltä. Toaksi muuttuminen kun "regeneroi" Umbraa aika paljon. Siinähän energiat virtaavat matoraniin ja matoranin fysiologia muuttuu täysin.

Toaksi muuttuminen on mielestäni eräänlaista regeneroitumista, jossa hahmo kasvaa henkisesti ja fyysisesti. Toa Metrut eivät olleet valmiita toiksi ryhtymiseen, mutta Inikat olivat jo matoraneina vahvoja sotureita tai urheilusankareita jotka olivat nähneet jo paljon paskaa. Näkisin sen niin että muodonmuutos on mutkikas prosessi, joka muokkaa matoranien aivojen rakennetta ja mieltä ja näin he voivat käyttää naamio- ja elementaalivoimia. Samalla persoonallisuus voi muuttua ja hahmo kehittyä myös sisäisesti. Toa Metrut säilyttivät paljon vanhoja piirteitään muuttuessaan matoraneista toiksi, mutta heillä ei ollut koko aikaa Obi-Wan Kenobia johtamassa heitä. Hukkasin näemmä tämänkin pointin, mutta yhdistäisin Toaksi muuttumiseen ainakin osittain sen että hahmo voi kadottaa joitain muistojaan, ainakin jos muodonmuutos on traumaattinen, kuten Umbran tapauksessa. Umbrahan muuttui kun hänen opettajansa ja ystävänsä kuoli Peikon repiessä tämän kappaleiksi sodan tiimellyksessä. Sen on täytynyt olla musertavaa Toalle joka on syyttänyt itseään ystävänsä kuolemasta.
"Come on Ace! We have a work to do!"
Avatar
Dr.U
Viestit: 214
Paikkakunta: Feterra-Asema

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Snowie » 07 Tammi 2014, 14:23

Domek the light one kirjoitti:Joo, tiedätte jutun. Klaanon maailmanrakennusta.
- Lumiukot salaisesta lumiukkosaaresta voivat käyttää Kanohia. Se on KLAANONISTA nyt


Mutta missä vaiheessa Snowie on oikeasti käyttänyt naamiovoimia...

Minulla olisi muutakin kommenttia, mutta annan ne ehkä otollisempaan aikaan.
Kuva
Avatar
Snowie
Viestit: 149

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Guardian » 07 Tammi 2014, 14:48

Okei, niiden kynsillä on ihan kaanoninen lähde. Siinä tapauksessa meidän tuskin kannattaa ryhtyä mielivaltaisesti muuttelemaan asioita. Selkeyden nimissä ei pahoinpidellä kaanonia, jos kaanonin alkuperäisselitys on vielä ihan hyvä. Gregin loppuvuosien sekoiluille voimme vain viitata kintaalla, mutta kaikki kaanonissa looginen ja toimiva saisi minusta olla samalla tavalla kaanonissa.
Prototeräksen lähde jääköön mysteeriksi.

Kommenttiani parodia-asiaan: Liikumme kaiken aikaa sellaisella metavakavuuden ja piilohuumorin tasolla, että hölmöt vitsit ovat alkaneet olla vähän osa Klaanonin identiteettiä. Vors-Koro. Redstarbucks. Tällaiset vitsit eivät ole minusta huono asia. Niitä pitää osata vain tehdä hyvällä maulla. Myös kannattaa aina huomioida, että tuon sortin parodiahuumoria ei kannata yrittää varsinkaan tilanteissa, joissa juoni pitäisi ottaa vakavasti.
Meillä on käsissämme sekä parodia Bioniclesta että dekonstruktio siitä, ja lisäksi sen pääjuoni on kuitenkin täysin vakava. Nämä asiat saa toimimaan yhdessä, mutta toimiakseen tällaisen huumorin täytyy lähes aina olla tarpeeksi hienovaraista. Lisäksi se ei saa sotia jo määriteltyjen asioiden luonnetta vastaan. Joo, nazorak-imperiumia ei tarvitse täysin ottaa vakavissaan. Niiden sairaan natsiyhteiskunnan luonnetta voi joskus kärjistää tavoilla, jotka tekevät siitä ehkä vähän naurunalaisen. Se ei saa kuitenkaan sotkea niistä jo kirjoitettua kuvaa tai viedä myös niiden vakavaa vaikutusta.

Vielä Kaita-jutusta. Itse en sallisi lajienvälisiä fuusioita muissa kuin erikoistapauksissa. Kovin luonnollisia ne eivät ole.
Kaitat taas... no, miksi ei? Minä en kyllä halua nähdä niin hienoa ja mystistä konseptia ylikäytettävän. Minusta Kaitaksi voi muuttua vain kolme Toaa, joilla on oikeasti syvä henkinen side ja jotka oikeasti ymmärtävät toisiaan. Sen täytyy olla jotain, johon kuka tahansa aloittelija-Toa ei pysty, ja sen tapahtumisen täytyy olla oikeasti iso asia. Tavallinen Toa voi varmaan vain fantasioida siitä, ja jopa tosi syvän henkisen yhteyden löytäneelle kolmikolle sen täytyy olla vaikeaa.
Lisäksi Kaitoilla täytyy olla siistit 2001-henkiset heimonimet, ei vastalauseita.
Avatar
Guardian
hevosia hevosia
Viestit: 364
Paikkakunta: En Voi Vastata Tuohon Kysymykseen

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Domek the light one » 12 Tammi 2014, 12:16

Puollaan myös tuota prototeräs keskustelua.

Ja myös ilmestyi tämä huvittava idea:

Mitä jos kaikki se Bionicle fani-materiaali, Legend of Ignaqua:sta BZPRPG:n kamalimpiin syövereihin olisivat Klaanonissa myyttejä, lauluja ja tarinoita.
Tietysti osa ovat pelkkää fiktiota, ja osa sen maailman massatuotanto puppua. Ja osalla saattaa olla totuuden siemeniä.

Kuka tietää, näin isosta maailmasta joka palvoo legendoja, mikä on ja ei ole totta.
Avatar
Domek the light one
Viestit: 40

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Matoro TBS » 14 Tammi 2014, 17:47

Kaita on ehdottomasti mahdollinen asia kaikille toille, mutta vaatii tietty syvää luottamusta ja yhtenäisyyttä kolmen toan välillä. En näe mitään syytä miksi rajoittaa sitä vain Matoille.

Kynsistä sen verran, että syväläisversio ei ole varsinaisesti ristiriidassa kaanonin kanssa. Prototeräs voi olla Artakhan takomaa taikametallia, mutta moiselle metallille löytynee suuri kysyntä vähemmän sankarillisten hahmojen keskuudessa, eikä RItarikunta varmasti aseista kovin montaa tahoa. Nynrahin haamuista en tiedä. Ei ole varmaa valmistavatko ne sitä terästä vai muokkaavatko ne jostakin lähteestä saamaansa prototerästä.

Joka tapauksessa, kun kerran syväläisiä näytetään käytettävän orjatyövoimana, niiden ritarikunnan antamien prototeräskynsien myyminen olisi skakdeille vain hyvää bisnestä. Esimerkiksi Xialaiset prototeräsaseet ovat hyvin todennäköisesti valmistettu Syväläisteräksestä sen sijaan, että joku Artakha olisi antanut sitä niille.
"We've always defined ourselves by the ability to overcome the impossible. "
Avatar
Matoro TBS
Historiahirnahdus Historiahirnahdus
Viestit: 378
Paikkakunta: Vorsa

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Don » 15 Tammi 2014, 10:15

Haluan kaita-asiaan vielä mainita, että Klaanonissahan on jo esiintynyt matoran kaita (veljeskuntamatoranit wtf). Tästä syystä kaitapelleilyn rajoittaminen pelkille matoille olisi tässä vaiheessa vähän tökeröä.
~~~~~~~[]=¤ԅ( ◔益◔ )ᕗ
Avatar
Don
uncle rubber uncle rubber
Viestit: 188
Paikkakunta: Kumi, Uganda
Offline

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Pave » 20 Tammi 2014, 22:17

Itsellä kävi sellainen ajatus maantietoon liittyen, että Eteläisten Saariketjujen perimäisillä saarilla painovaima alkaisi kallistumaan ikään kuin Mata Nuin jalkapohjien suuhtaiseksi, koska siellä on ne oviaukot (jos 2009 - 2010 juttuja Klaanonissa uskotaan), joissa minun mielestäni painovoiman on jossain kohtaa vaihduttava että Universumista pääsee pois. Minusta se olisi aika siisti miljöö, kun vedet alkavat virrata kohti taivasta maa alkaa kallistua seinille.
Minusta sellainen olisi hyvä paikka Ba-Matoraneille, koska uskoakseni he sopeutuisivat paremmin painovoiman muutoksiin.
This is fine.
Avatar
Pave
Viestit: 146
Paikkakunta: Hell

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Dr.U » 20 Tammi 2014, 22:18

Gregin mukaan siellä saarilla ei asu mitään ja Ba-Matoranit ovat vuorten asukkeja. Lisäksi niitä on todella vähän, koska Makutat tappoivat niistä valtaosan vainoissa.
"Come on Ace! We have a work to do!"
Avatar
Dr.U
Viestit: 214
Paikkakunta: Feterra-Asema

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Guardian » 20 Tammi 2014, 22:20

Kylä universumin seinässä. Okei, vain ja ainoastaan siisti konsepti. En keksi sille mitään käyttöä, mutta siisti ajatusleikki.
Avatar
Guardian
hevosia hevosia
Viestit: 364
Paikkakunta: En Voi Vastata Tuohon Kysymykseen

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Matoro TBS » 21 Tammi 2014, 15:15

Ehkä ei ihan Inception-mallisen suorina kulmina kääntyilevää maailmaa, mutta painovoiman hienovarainen "kääntyminen" on järkevä idea. Bionicle-fysiikkojen näkökulmastahan maapallonkin painovoima "kääntyy" pallopinnan kallistuksen mukaan. En näe miksei asia voisi olla samoin jaloissa. Painovoima kääntyy, mutta hienovaraisesti. Siellä elävät eivät todennäköisesti edes huomaa sitä ilman mittauksia.

Tuli muuten mieleeni; bionicle-maailman "horisontti" on aika erilainen asia kuin maapallon vastaava. Meillä horisontti on se kohta, kun maapallon pinta kallistuu niin paljon omasta pisteestämme nähden, ettemme näe sen taa. Bionicle-universumissa näin ei ole, ja esimerkiksi laivan näkee merellä niin pitkälle kuin ilma on selkeä ja ylipäätään katsoja voi nähdä.

Ja mitä eteläisiin saariin tulee, siellä on kaikkea. Ja se on todennäköisesti aika aggressiivista, koska sinne ei ole tehty kovin paljoa onnistuneita tutkimusmatkoja.
"We've always defined ourselves by the ability to overcome the impossible. "
Avatar
Matoro TBS
Historiahirnahdus Historiahirnahdus
Viestit: 378
Paikkakunta: Vorsa

Re: Hitchhiker's Guide to Klaanon 2

ViestiKirjoittaja Guardian » 21 Tammi 2014, 16:41

Ainoa määrittämämme etelän saari taitaa olla Samen koti. Onko olemassa mitään vihjettä, mikä niistä voisi olla se?
Avatar
Guardian
hevosia hevosia
Viestit: 364
Paikkakunta: En Voi Vastata Tuohon Kysymykseen

Seuraava

Paluu Klaanon-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa