Paluu Klaanon-keskustelu

Klaanonhahmojen ääninäyttelijät

Klaanonhahmojen ääninäyttelijät

ViestiKirjoittaja MaKe@nurkka|_.) » 05 Touko 2014, 14:14

Tuntui siltä että tämä ketju oli liian mainio että sitä ei voitaisi laittaa tännekin.

Eipä itselläni mitään sen muuta erikoisempaa kuin että Amazuan ääni ei voisi olla eittämättä kukaan muu kuin Steve Blum:
https://www.youtube.com/watch?v=wr4a-kyzQ14

Amaateista ei osaa tarkaan sanoa, paitsi että Koli (se Ko-Matoran) voisi hyvinkin olla David Tennant.

Jotkut ovat maininneet että Makea pitäisi ääninäytellä Mark Ruffalo. Itse en tue ajatusta juuri yhtään.
MaKe@nurkka|_.)
Nakke Nakuttaja Nakke Nakuttaja

Re: Klaanonhahmojen ääninäyttelijät

ViestiKirjoittaja Matoro TBS » 05 Touko 2014, 19:57

Matoron ääni? Jaa-a, en osaa kuvitella sitä, en "ulkopuolisena". Kuvittelen Matorolle oman ääneni silloin kun päädyn ylipäänsä ajattelemaan sitä miltä veikko kuulostaa.

Labio. Mark Addy (Robert Baratheon GoT:issa) tulee ensimmäisenä mieleen. Sellainen mörisevä basso, joka osaa nauraa ja raivota.

Metorakk. Ensimmäisenä sen äänestä minulle tulee mieleen Sormusten Herroista Kahdessa Tornissa ollut örkki (Grishnakh, kai) - se, joka jahtaa Merriä ja Pippiniä Fangorniin. "Kaivan vatsasi madonrei'ille" tai jotain sellaista se sanoo. Sen ääni on yksinkertaisesti hyytävä. Haluan sen Metorakkille.
"We've always defined ourselves by the ability to overcome the impossible. "
Matoro TBS
Historiahirnahdus Historiahirnahdus

ViestiKirjoittaja Don » 06 Touko 2014, 09:03

Nöpön ääninäyttelijä olisi ehdottomasti Christopher Lee.
~~~~~~~[]=¤ԅ( ◔益◔ )ᕗ
Don
uncle rubber uncle rubber

ViestiKirjoittaja Manfred » 06 Touko 2014, 14:00

Kuten mainitsin alkuperäisessä topicissa, Zumo on niin Udo Kier.
Ja Manu on Hugh Laurie.
Kysyttävää?

Sitten, vaikeammat tapaukset. Sadje, Pyhä Äiti ja Kapt. 666. Mark Hamill saattaisi sopia 666:lle, don't you think? Matoralaisia pitää vielä miettiä.

(Btw. Helryx on Alex Kingston. Ei vastaväitteitä.)
Kuva
Manfred
Technodiktator Technodiktator

ViestiKirjoittaja Pave » 06 Touko 2014, 16:12

Aivotoimintani on niin pientä, etten pysty erottelemaan hahmoille ääniä.
This is fine.
Pave

ViestiKirjoittaja Guardian » 11 Touko 2014, 01:37

Mark Addy Labiona, ehdottomasti. Metorakkista olen kyllä vähän eri mieltä, lähinnä siksi koska hahmolla on päässäni aika vakiintunut ääni. Mielikuvani on ehkä lähimpänä Peter Stormarea, Ruotsin ylpeyttä. Metorakkin äänestä ei pidä minusta niinkään kuulua suora pelottavuus kuin jääkylmä sosiopaatti.
Mutta mielipiteensä kullakin, tietty.

Aika monelle hahmolle olen keksinyt kyllä mainioita näyttelijöitä. Mutta eihän näitä koskaan silloin muista kun yrittää. Avdella varsinkin on päässäni aika selkeä ääni. Lähimpänä se on ehkä Kevin Spaceyta tai Edward Nortonia, mutta viime ketjun jälkeen tajusin, että se ei ole ihan täysin kumpikaan noista. Gee on myös melkein yhtä vaikea - on ehkä vähän häröä kun ei kuule 'minähahmonsa' puhuvan omalla äänellään. Aksenttipohjalla hahmo melkein kaipaisi jotain Amerikan alkuasukkaiden ja teksasilaisen lainvalvojan väliltä, mutta ei kovin paljoa. Nathan Fillion on liian ilmiselvä ja Sean Bean kertoisi varmaan ikäviä asioita hahmoni tulevaisuudesta.
Joku mallia Liam Neeson tai Idris Elba olisi kyllä hälyttävän hyvä.

Ai entä 001. No tietenkin FEGELEIN, FEGELEIN, FEGELEIN.
... ei oikeastaan. Sinänsä haluaisin sille jonkun saksalaisen näyttelijän, mutta Game of Thronesista tuttu, Putinia hälyttävän paljon muistuttava Michael McElhatton omistaa kyllä aika sotilaallisen ja uhkaavan äänen.

Siinä tältä erää. Ehkä keksin myöhemmin lisää.
Guardian
hevosia hevosia

ViestiKirjoittaja Killjoy » 11 Touko 2014, 04:33

Killjoy on aina ollut ja on yhä edelleenkin Mickey Rourke. Joku voisi väittää, että yhtäläisyydet eivät lopu ääneen. Se joku saattaisi olla myös oikeassa.

Creedyn ylinörtti vaahtoaminen on enemmän tai vähemmän Michael Beattien Mordin Solus.

Purifierille olen aina kuvitellut möhköön ruumiinrakenteeseensa nähden verrattaen korkean äänen ja Jack Nicholsonin Jokeri on osoittautunut sopivan psykopaattiseksi malliesimerkiksi. Kuvitelkaa tuo ääni syljettynä niiden isojen rumien hampaiden läpi, ja olette aika lähellä kuvitelmaani.

Ja lopuksi on pakko vielä mainita sopivan hippi teknologiaperkelöitymän rakastettu johtaja, eli Herra, Jeff Bridges.
Killjoy

ViestiKirjoittaja Keetongu » 11 Touko 2014, 20:17

Englannikielisiä näyttelijöitä kaikilla, kumma juttu. Kun hahmojen vuorosanat on suomeksi, niin minä kyllä kuvittelen ukoillemme mielummin suomalaisia ääniä. Ei sillä, en minä kyllä esimerkiksi suomalaista näyttelijöistä osaa nimetä yhtään Klaanon-hahmojen näyttelijöitä. Annan niiden mielummin elää mahdollisimman paljon omaa elämään.

Mitä kuitenkin tulee "omahahmoihin" ja näiden luojien äänien soveltuvuuteen, niin minusta ainakin Kepe, G ja Snowie ovat hahmoja, joille omistajansa ääni sopii hyvin. Matorokin on aika lähellä, samoin Domek. Sen sijaan Mäksä, Suga, Joiku eivät sovellu hahmoihinsa näin muutaman nimetäkseni. Minä en voisi oikein esittää Tongua, jotain Matoraneista sen sijaan kyllä. Tongun esittäjän pitäisi muutenkin puhua repliikkinsä jonkinlaisen putkijärjestelmän läpi, jotta niihin saisi oikeaa kumeutta, samaan tapaan kuin TSH-elokuvissa toteutettiin Puuparran ääni.

Mitä muihin ketjun ehdotuksiin tulee, olen samaa mieltä G:n kanssa Metorakkin äänestä. Manua en ole koskaan kuvitellut Hugh Laurieksi, mutta voin kyllä kuvitella sille puheen, joka yrittää kuulostaa mieheltä vaihtelevin tuloksen.

Ja kiitos, Joiku. Nyt kuvittelen Herran keilaamassa Donnien kanssa.
Keetongu

ViestiKirjoittaja Guardian » 11 Touko 2014, 23:55

Itse olen valinnut esimerkeikseni vain englanninkielisiä näyttelijöitä juuri siksi, että niistä osaan nimetä huomattavasti useampia sopivia kuin suomalaisista vastaavista. Kyllä minä luonnollisesti kuulen hahmojen puheet suomeksi, eikä mikään hahmo kuulosta päässäni ihan täysin joltain keksimältäni näyttelijältä. Heitän tässä lähinnä arvioita.

Ai joo. Udo Kier on tosi hyvä Zumo, mutta minusta sen äänessä pitää olla myös tiettyä käärmemäistä letkeyttä ja ehkä jopa vähän häiritsevää pehmeyttä. Jotain Uuden Sherlockin Moriartyn ja Mark Hamillin Jokerin välimaastosta.

Lisäksi, kenelle minä valehtelen. 001 on TIMOTHY DALTON.
Guardian
hevosia hevosia

ViestiKirjoittaja Dr.U » 18 Touko 2014, 11:46

Olen itse huono ajattelemaan ääniä hahmoille. Toisaalta loin kaksi Umbraa alitajuisesti kahdelle äänelleni, joista toinen oli mahdollisimman basso ja toinen todella kimeä. Usein ajattelen myself-hahmojen äänille samat äänet kuin niitä kirjoittavilla klaanilaisilla, jos ajattelen niitä ollenkaan.
"Come on Ace! We have a work to do!"
Dr.U

ViestiKirjoittaja Manfred » 29 Tammi 2015, 22:47

14 Firefly-jaksoa ja Serenityä myöhemmin olen kyllä sitä mieltä, että Snow on Alan Tudyk.
Kuva
Manfred

ViestiKirjoittaja Suga » 10 Heinä 2015, 23:51

Hei, tämä on hauska idea.

Okei, onhan tämä ehkä jo liian ilmeistä. Mutta jos nyt puhutaan pelkästä äänestä ja sen väristä ja vivahteista, eikä mietitä mitään aiempia roolisuorituksia (tai no, nekin kyllä vaikuttavat tietyssä määrin), niin kyllähän Sugalle sopisi joku Sean Bean aika hyvin.
Suga

ViestiKirjoittaja Manfred » 11 Heinä 2015, 11:39

Tajuaminen iski. Mäksän ääninäyttelijä olisi... Nicholas Cage!
Kuva
Manfred

ViestiKirjoittaja Don » 11 Heinä 2015, 13:46

Manfred kirjoitti:Tajuaminen iski. Mäksän ääninäyttelijä olisi... Nicholas Cage!

Kuva
~~~~~~~[]=¤ԅ( ◔益◔ )ᕗ
Don
uncle rubber uncle rubber

Paluu Klaanon-keskustelu