Paluu Klaanon-keskustelu

Klaanon-viestimarkkinat! eli on aika vaihdella

Klaanon-viestimarkkinat! eli on aika vaihdella

ViestiKirjoittaja Snowie » 01 Helmi 2016, 00:17

Höh-höh-höö! Tervetuloa markkinoille! Viestit myyntiin! Hanttihommat jakoon! Kokemukset syyniin!

"no johan nyt on markkinat"
-Make 2016

Ai että mitä että?

Mehän olemme aika pitkään olleet sitä mieltä, että meidän pitäisi tehdä sellaista vaihtelua viestien välillä: kirjoittaa toistemme hahmoilla ja juonilla. Saada uusia perspektiivejä kirjoittamiseen ja kiinnostua tarinamme eri osista. Edut ovat rajattomat!!

On tullut aika tehdä tästä ideasta totta! On aika käydä markkinoille!

Toimintaperiaate on simppeli! Itse kukin voi asettaa tähän ketjuun viestejä tarjolle, ja niistä saa esittää kiinnostuksensa - mutta vain tähän ketjuun! Miksi moinen sääntöjen kanssa nyhvääminen? Jotta kaikki saavat mahdollisuuden, eikä homma mene vain chat- ja Skype-jengeilyn salamannopealla tahdilla.

"Myynti"tarjouksissa saa olla juuri niin epämääräinen tai määräinen kuin itse haluaa. Saa kertoa julkisesti vaikka täsmälleen, mitä viestissä tapahtuu (löl spoilers) tai sitten voi myydä mysteerisian säkissä! Suosittelen ehkä kuitenkin jotain noiden välistä.

Ostotarjoukset tehdään sitten käyttäen Bio-Klaanin ikiomaa kryptovaluuttaa, Nöpö-Coinia! (Nöpö-kolikkoa t. Tongu, minun ei kielipoliisini vaan nationalistinen henkilökohtainen avustajani, ilmeisesti.) Mistä tahansa tarjotusta viestistä saa esittää kuinka monen Nöpö-kolikon (Jögge hakee yhä patenttia) tarjouksen hyvänsä, mutta koska joku ihme klaanin virtuaalivaluutta on luonteeltaan täysin ironinen, määrällä ei liene mitään väliä. Talous... ei toimi kait ihan niin? Mutta me laitetaan se toimimaan!!

Joten tervetuloa vielä kerran! Piristysruisketta Klaanoniin ja kirjoittajan seinät matalaksi! Työnjako demokratisoitumaan! Hihat heilumaan! Nöpö-kolikot kilisemään!

laitan oman myöhemmin

ei hitto mitkä pöhinät!! nää synergiaedut!! aika verkostoitua!!

PS: hei tyypit jotka ette aktiivisesti kirjoita itse, tekin saatte osallistua!
Viimeksi muokannut Snowie päivämäärä 01 Helmi 2016, 00:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva
Snowie

Re: Klaanon-viestimarkkinat! eli on aika vaihdella

ViestiKirjoittaja Snowie » 01 Helmi 2016, 00:20

Myyntitarjous!!

Tarjolla tänään:
- Kepen ja Snowien seikkailuja
- kevyttä (?) hahmodraamaa
- herkullinen mahdollisuus kirjoittaa Tawalla
- kurkistus Profeetan valtakunnan mysteerien verhon taakse! (ehkä)
- melko tarkat ohjeet, osa viestistä on jo valmiina (mutta sen purkamisesta voidaan neuvotella)

Lähtöhinta on kuusi (6) Nöpö-kolikkoa!
Kuva
Snowie

ViestiKirjoittaja Guardian » 01 Helmi 2016, 00:21

Ehdottomasti mukana. Olen valmiina tarjoamaan jotain ihan pirun kryptistä jollekulle joka ei tiedä juonesta mitään.

laitan oman myöhemmin
Guardian
hevosia hevosia

ViestiKirjoittaja Keetongu » 01 Helmi 2016, 00:29

Olen seikkailunhaluinen ihminen! Tarjoan kahdeksantoista miljardia nöpökolikkoa Snowien paketista. Maksan myös postikulut.

Summa löytyy Porin Kirjurinluodon puistosta mustan, seitsemäntoista metriä korkea kivipyramidin alta seuraavana keskiyönä.
Keetongu

ViestiKirjoittaja Matoro TBS » 01 Helmi 2016, 17:14

hei joiku mitä jos mä kirjotan sun sijaan metru nuita se olis hyvää vaihteluu
en oo päässy pitkään aikaan tekeen mitään huonoja valintoja nimdan kaa

Minulla ei ole varsinaista innostusta osallistua tähän (ainakaan minkään kovin vakavan juonen kirjoittajana), mutta koen velvollisuudekseni ilmoittaa ilosanoman kaikille Gaggulabio-faneille. Jos joku innostuu, voi hän kirjoittaa mitä hyvänsä Labiolla ja hänen hilpeillä Lieggimiehillään (Metis, Ikneram, Möyggigset, Werekk).

Oikeastaan myös Arkkiagentti on saatavilla.

Mikäli haluatte tarkemmat rajoitukset tai jopa juonellisen merkityksen (!!!) sellainenkin löytyy! (Tiedän, se on Labio, mutta yrittäkää uskoa.)
"We've always defined ourselves by the ability to overcome the impossible. "
Matoro TBS
Historiahirnahdus Historiahirnahdus

ViestiKirjoittaja Pave » 01 Helmi 2016, 18:16

Tarjoon tonnin nöpösetelin Garkkiaentista. Vaikka olenkin ollut mukana sellaisissa viesteissä joissa Seiska on ollut merkittävästi osana, haluaisin ilomielin päästä kirjoittamaan sitä ilmankin Matoroa (ei pahala mato). 007 olisi minusta mielenkiintoinen torakkahahmo kirjoittaa, ja oikeastaan minua on välillä harmittanut se että Mato ehti adoptoida Seiskan Geeltä.

Juanet vaihtoon on jännä idea. Minulla itsellä olisi lukuisia ei-kiireellisiä pikkuviestejä, joiden teko on aina jäänyt/unohtunut, ja joiden kannalta tällainen hanke olisi suht kiva (voisin jakaa kirjoitusmäärää niille joilla on aikaa). En vain ole varma, mitkä niistä kaipaavat välttämättömästi omaa kirjoitustani ja mitkä soveltuisivat muiden kirjoitetuiksi.
Btw, jos on jokin viesti, joka junnaa paikallaan ja/tai tarvitsisi jonkun ulkopuolisen näkemyksiä aiheesta, voisiko tämä hanke toimia niin että voisi hankkia kirjoitustoverin johonkin viestiin? pelkästään sosiaalinen paine saa helposti tekstiä aikaan.
This is fine.
Pave

ViestiKirjoittaja Dr.U » 01 Helmi 2016, 22:47

Tarjoan ainakin nyt Toa Delevan (tai mitä siitä on enää jäljellä). Tulen kyllä mukaan kirjoittamaan Halawella co-op-campanjaan ja olemme Maton kanssa miettineet juonta jo aika pitkälti joten uusi tuulahdus tähän juoneen voisi olla hyväksi. Lisäksi Matoro tulisi kirjoittamaan Angienilla. Minulta voisi liietä myös Flygel ja Nurukan, mutta pitää miettiä. Voin laittaa ne myyntiin jos niille on kysyntää. Sheelikalla ja Umbralla aion kyllä itse kirjoitella mieluusti + muilla Uilla.

Rahaa minulla ei kyllä ole kun en omista nazorak-hahmoja. En oikeastaan edes omista hahmojani, koska en harrasta orjuuttamista.
"Come on Ace! We have a work to do!"
Dr.U

ViestiKirjoittaja Keetongu » 08 Helmi 2016, 00:30

Milloin huutokauppa lukkituu tarjouksestani on viikko.
Keetongu

ViestiKirjoittaja Snowie » 08 Helmi 2016, 19:08

Keetongu kirjoitti:Milloin huutokauppa lukkituu tarjouksestani on viikko.

Nyt. Onneksi olkoon voitit kaupan.
Kuva
Snowie

ViestiKirjoittaja Matoro TBS » 08 Helmi 2016, 19:43

Paven Arkkispyynnöstäkin on viikko, että sen kai saa myydä? Joo, sold.
Matoro TBS

ViestiKirjoittaja Guardian » 20 Helmi 2016, 23:00

Tarjous 1:

Koodinimi:
Tulinoidan mestari
PÄIVITYS 17.7.2016: MYYTY, KIRJOITETTU JA JULKAISTU

Hinta:
Sielusi.

Ohjeet vasta ostettaessa.
Guardian
hevosia hevosia

ViestiKirjoittaja MaKe@nurkka|_.) » 01 Maalis 2016, 00:07

Guardian kirjoitti:Tarjous 1:

Koodinimi:
Tulinoidan mestari

Hinta:
Sielusi.

Hyväksytäänkö vaihtotarjous että vaihtaisin Kehvelijuonen tähän?
MaKe@nurkka|_.)
Nakke Nakuttaja Nakke Nakuttaja

ViestiKirjoittaja Guardian » 07 Maalis 2016, 15:51

MaKe@nurkka|_.) kirjoitti:

Koodinimi:
Tulinoidan mestari

Hinta:
Sielusi.

Hyväksytäänkö vaihtotarjous että vaihtaisin Kehvelijuonen tähän?

Nää.

Voisin vaihtaa yhteen sen juonen osaan, jos saisin aika vapaat kädet moisen kanssa.

Nimittäin tämän osan suhteen on vaatimuksia vähän ja mahdollisuuksia paljon.
Guardian
hevosia hevosia

ViestiKirjoittaja Pave » 05 Heinä 2016, 18:45

Heittäisin ilmoille myyntiilmoituksen viestistä, johon itsellä ei juuri riitä motivaatiota: Paradox Noirin seuraava osa, Paluu Ath Koroon. Viestiin kuuluu ruoastaan taistelevia vesilintuja, Itsensä kumoavaa velmuutta sekä mahdollista... Nukkekuumottelua??? Viestin ei tarvitse olla pitkä, ja minulla ja Geellä on siihen asioita.

PÄIVITYS: Myyty häikäilemättömästi pöydän ali.
This is fine.
Pave

ViestiKirjoittaja Matoro TBS » 18 Heinä 2016, 15:54

Koodinimi:
Tulinoidan mestari
PÄIVITYS 17.7.2016: MYYTY, KIRJOITETTU JA JULKAISTU

Hinta:
Sielusi.

No voi piru, huomasin vasta nyt hinnan.
Matoro TBS

ViestiKirjoittaja Guardian » 20 Joulu 2016, 14:42

Ajattelin jättäväni tämän julkistuksen vasta mökkimiitin jälkeen, mutta haluan avata sinne ilmaantuville mahdollisuuden jo käydä neuvotteluja.

Olen jo pitkään harmitellut, että hyvin harva muu kirjoittaja on kirjoittanut yhtä paljon kuin minä ns. yhteishahmoilla - moderaattorit, Tawa, Visokki, arkistomaakarit, ja muut veijarit - ja välillä tuntuu, että on olemassa riski että päädyn itse dominoimaan niitä ja samalla hyvin suuria osia tarinan kulusta. Minusta selkeä pomoroolini on yleisesti mukavaa, mutta myös vähän huolestuttavaa Klaanonin tulevaisuuden ja eloisuuden kannalta. En halua luoda nykyistä enempää skenaarioita, joissa joku juoni ei etene ollenkaan vain siksi, koska seison pää-greginä ja valtavana tukoksena ropehanojen edessä.

Ratkaisuna aion pistää aktiivisesti pystyyn myynti-ilmoituksen 1-3:lle Klaanon-osalle - ja tulen vaihtamaan tarjouksia uusiin kun se tulee taas ajankohtaiseksi. Nämä ovat kaikki sellaisia osia jotka voisin kirjoittaa ja kirjoittaisin mielelläni, mutta ne eivät ole koskaan aktiivisesti sellaisia osia jotka kaipaavat huomiotani - eivät kiireisimpiä. Lisäksi laitan myyntiin osia, joissa ei ole varsinaisesti omistukseeni kuuluvia hahmoja. Näin useampi meistä saa tilaisuuden käyttää yhteiskäyttöhahmoja ja yhteisesti määriteltäviä konsepteja, mutta kuitenkin selkeillä juonellisilla tarkoitusperillä.

Osat ovat myös lähtökohtaisesti sellaisia, että ne kestävät paljon lisäilyjä, muutoksia ja muiden juonien sidontaa itseensä. Toivon että jokin synopsis kiinnittää huomion ja inspiroi sukeltamaan keskelle sellaista Klaanonia, jolta et oikein tiedäkään mitä odottaa.

* * *

1: Rikkitaivas

Synopsis: Harva tuntee Xian liikemaailman todelliset värit samalla tavalla kuin kreivitär Lareka. Eräänä yönä hänen kattohuoneistonsa ovikelloa soittaa muukalainen, joka osaa kysyä oikeita kysymyksiä.

Sisältö: Lähes täysin kirjoittajan päätettävissä. Annan kevyen infopaketin sisällöstä pienillä vaatimuksilla, ja jätän loput kirjoittajan hellään huomaan. Ihanteellisesti toivon tässä tulevani kirjoittajan yllättämäksi.
Päähenkilön suhteen on hyvin vähän lukkoon lyötyä, ja lopun tulkinnan jätän kirjoittajalle. Muista henkilöistä tarkempi tieto ostopäätöksen jälkeen.

MYYTY

* * *

2: Majakanvartija

Synopsis: Klaanin etelärannikolla seisoo autio majakka vanhoilta päiviltä, jonka valo ei ole osoittanut merille aikoihin. Eräänä päivänä admin Visokki saa majakanvartijalta kutsun tulla keskustelemaan - mikä olisi miellyttävää vaihtelua adminin tehtäviin, jos majakanvartijaa ei teknisesti ottaen pitäisi olla olemassa.

Sisältö: Hyvin vapaamuotoinen, skaalaltaan pienen ajanjakson mutta juonelliselta merkitykseltään iso osa. Hahmoja lähtökohtaisesti kaksi, useamman lisääminen suvaittavaa.

MYYTY

* * *

3: Tulinoidan valinta

Synopsis: Arkistonhoitaja Vaehran joutuu kohtaamaan tiedon alttarille tekemänsä uhrauksen vaikutukset.

Sisältö: Intensiivistä hahmodraamaa. Hyvin vähän kiveen hakattuja linjoja - pikemminkin kyseessä on skenaario johon haluaisin jonkun muun näkökulman kuin omani. Tarkoitettu toiseksi puolikkaaksi kokonaisuutta, josta itse kirjoitan puolet.

MYYTY
Guardian
hevosia hevosia

Seuraava

Paluu Klaanon-keskustelu